فردا؛ تشییع پیکر شهید بهروز صبوری در تهران

پیکر مطهر شهید بهروز صبوری از بوشهر به تهران منتقل و زمان دقیق تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام مشخص شد. بنابر اعلام روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح برابر هماهنگی‌های به عمل آمده با خانواده محترم شهید بهروز صبوری مقرر شد مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید بزرگوار  فردا 25 اسفندماه92 ساعت 10 صبح با حضور خانواده معزز شهدا و مردم شهید پرور تهران برگزار شود. مسیر تشییع نیز بر اساس اعلام ستاد استقبال از دوراهی قپان به سمت حرم مطهر امام زاده حسن(ع) خواهد بود.

شهید بهروز صبوری 31 سال پیش در سن 18سالگی به شهادت رسید و پیکر او به‌دلیل شرایط عملیات در منطقه ماند. مادر شهید بهروز صبوری سال‌ها منتظر شنیدن خبری از پیکر فرزندش همانند دیگر مادران شهدای مفقود الاثر بود. جمع زیادی از مردم ایران مادر این شهید را در کلیپی معروف که نمایانگر گریه‌ها و انتظار این مادر در استقبال از شهدای گمنام است مشاهده کرده‌اند. این کلیپ با عنوان «گمنام 61» بارها در فضای مجازی و رسانه ملی منتشر شده است و مادر شهید صبوری را کم‌کم به نمادی از انتظار مادران شهدای گمنام تبدیل ساخت.

پنج‌شنبه 8 اسفندماه 92 طبق اعلام رسمی معراج شهدای مرکز و کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح خبر کشف هویت شهید بهروز صبوری بعد از 31 سال مفقود الجسد بودن، منتشر شد. پیکر مطهر شهید بهروز صبوری در جریان به خاک‌سپاری جمعی از شهدای گمنام در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در اردیبهشت ماه سال 1389 به خاک سپرده شده است و هویت او بعد از گذشت سه سال از خاک‌سپاری توسط آزمایش DNA شناسایی شد. نمونه خون خانواده شهید با نمونه استخوان شهید که در بانک ژنتیک شهدای گمنام ثبت شده بود تطابق پیدا کرده هویتش احراز شد. شهید بهروز صبوری سال 1361 در عملیات مسلم‌بن عقیل در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *