فردا، مراسم سالگرد شهادت راشل‌کوری در دانشگاه تهران

یکشنبه 25 اسفندماه 92 سالروز شهادت شهید راه قدس؛ راشل کوری؛ مراسم پاسداشت بین المللی این شهید در دانشگاه تهران برگزاری می‌شود.این مراسم ساعت 10 صبح در دانشکده الهیات دانشگاه تهران جنب مترو مفتح برگزار می‌شود.

در این مراسم کارشناسان رسانه و نمایندگان جنبش های آزادی بخش فلسطین و نهادهای مردم نهاد حامی فلسطین  و اساتید ،دانشجویان و فرهیختگان حضور خواهند داشت. همچنین در این مراسم مصاحبه های راشل پخش خواهد شد و پیام او به جهانیان و مردم آمریکا گفته خواهد شد.

راشل کوری دختر جوان 23 ساله آمریکایی و فعال حقوق بشر است که در March 16, 2003 به وسیله بولدوزهای اهدایی آمریکا در فلسطین به دست دژخیمان صهیونیست به شهادت رسید. سال‌هاست که از شهادت دختر جوان آمریکایی شهید راه قدس،راشل می گذرد و خبری از او در رسانه‌ها نیست.

راشل در نامه‌ای به مادرش درباره بلدوزرهای اسرائیلی که او را بعدها به شهادت رساندند می‌نویسد: «من کابوس‌های شبانه بدی در مورد تانک‌ها و بولدوزرها در بیرون خانه‌مان می‌بینم، در حالی که من و تو در خانه هستیم. بولدوزرها و تانک‌ها را در اطراف خانه‌مان می‌بینم»، راشل فلسطین را خانه خود می‌دانست و تانک‌ها و بولدوزرهای صهیونیست‌ها را تهدیدی علیه خانه مادری‌اش به شمار آورد. فلسطین خانه راشل شده بود. راشل معنای واژه «القدس لنا» را خوب می دانست.

دبیرخانه کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام از کلیه مردم عزیز و رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به ویژه خبرگزاری های فرهنگی و فعال در عرصه بین الملل و بخش‌های زبان‌های خارجی برای بازتاب گسترده علاقه مردم ایران به راه مقدس این شهید سربلند دعوت به عمل می‌آورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *