شورای عالی انقلاب فرهنگی از مستند «ستارگان شرق» تقدیر کرد

رضا قربان‌نژاد تهیه کننده مستند «ستارگان شرق» گفت: هدف ما از ادامه دادن مراحل ساخت و تولید مستند «ستارگان شرق» که به معرفی مشاهیر و دانشمندان ایران اسلامی می‌پردازد، بسط و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی، زبان فارسی و حمایت از آن است.

وی ادامه داد: با توجه به توصیه‌های موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بسط زبان فارسی و معرفی مشاهیر و بزرگان ایرانی که در تکوین و تبیین علوم مختلف نقش آفرینی کرده‌اند، رسانه ملی باید از این گونه برنامه‌ها و ادامه یافتن ساخت‌شان حمایت کند.

در این جلسه که عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما نیز حضور داشت، محمدمهدی زاهدی توجه مستند «ستارگان شرق» به معرفی مشاهیری چون خوارزمی، بوعلی سینا، فارابی، خیام، خواجوی کرمانی، نظامی گنجوی و… را ستوده و نگرش این تهیه کننده این مستند را به تحقیق و پیدا نمودن نسخه‌های خطی این دانشمندان و همچنین مصاحبه با اساتید دانشگاه‌های ژاپن، فرانسه، قزاقستان و بوسنی را که در خصوص این بزرگان تحقیقات فراوانی انجام داده‌اند اقدامی در خور تقدیر دانست.

قربان‌نژاد تهیه کننده مجموعه مستند «ستارگان شرق» گفت: امیدواریم در سال جدید با موافقت و حمایت‌های مدیر محترم شبکه سه سیما سری جدید این مستند که به نقش زبان و ادبیات فارسی و تاثیر فرهنگی ایران اسلامی بر کشور مجارستان به عنوان دروازه اروپا می‌پردازد، تولید کنیم. در این قسمت‌ها همچنین زندگینامه پوریای ولی، میرسیدعلی همدانی و رودکی را در کشورهای ازبکستان و تاجیکستان به تصویر بکشیم و بالطبع مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این راستا مشوق خوبی برای ما خواهد بود. همچنین امیدواریم در این زمینه همانند گذشته از پشتیبانی مدیر محترم شبکه سه سیما و مدیران رسان ملی برخوردار باشیم.

مجموعه مستند «ستارگان شرق» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه سه سیماست که در 25 قسمت 27 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا قربان نژاد در سال 92 روزهای پنجشنبه  از شبکه سه سیما به پخش رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *