غفوری: اقتصاد مقاومتی مهمترین اولویت فیلمسازان در سال ۹۳

سلیم غفوری، مدیر بخش مستندسازی سازمان هنری رسانه‌ای اوج گفت: اولویتهایی که ما برای سال 93 باید در نظر بگیرم برگفته از اولویتهایی است که رهبر انقلاب در خلال صحبتهایشان بر آن تاکید داشتند. اگر دقت نظری در فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشیم، می‌بینیم که در ماه‌های گذشته اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعات مهمی بود که بارها مورد تاکید ایشان قرار گرفت.

وی افزود: تولید فیلمهای مستند و داستانی با موضوع اقتصاد مقاومتی از وظایف ماست. باید در آثار خود به این موضوع بپردازیم که وظیفه ما، جامعه و قشرهای خاص در این مورد چیست. متاسفانه در سالهای گذشته این موضوع خیلی مغفول مانده است. ما در سازمان اوج مستندهایی در این زمینه در دست تولید داریم که در آینده راجع به آن اطلاع رسانی می‌کنیم. البته کارهای جدیدتری هم باید در این زمینه تولید شود.

مدیر بخش مستندسازی سازمان هنری رسانه‌ای اوج در ادامه با تاکید بر اینکه اگر منابع مالی کافی در اختیار مستندسازان قرار نگیرد نمی‌توانیم اثار خوب و اولویت‌دار تولید کنیم، گفت: اگر تولید نداشته باشیم در نتیجه اکران و پخش هم معنا پیدا نمی‌کند. در ضمن اکران مناسب هم نیازمند منابع مالی کافی برای استفاده از فضاهای تبلیغاتی است.

غفوری با اشاره به تفاوت تبلیغات فیلمهای مستند و سینمایی در کشور خاطرنشان کرد: وقتی یک فیلم سینمایی اکران می‌شود شاهد ده‌ها تبلیغات شهری، اینترنتی و تلویزونی هستیم. این در حالی است که این اتفاق هیچوقت برای یک فیلم مستند نمی‌افتد. ما تاکنون حتی یک تابلو تبلیغات شهری در مورد فیلم مستند ندیدیم. در نشریات و روزنامه‌ها نیز اینگونه است. گاهی اوقات تبلیغات فیلمهای سینمایی در یک نیم صفحه چاپ می‌شود در حالی که برای فیلمهای مستند حتی خبر هم زده نمی‌شود.

وی در ادامه، گفت: بزرگترین توزیع کننده و پخش کننده فیلمهای مستند تلویزیون است و ما سینمای مستند به این معنا که فیلمهای مستند را در سالنهای سطح شهر ببینیم نداریم. در دو سه سال اخیر حرکات خودجوشی صورت گرفته است که به اکرانهای مردمی کمک می‌کند. مهمترین این حرکتها جشنواره عمار است که تا حدی سعی کرد فضا را بشکند و با استفاده از شبکه‌های مردمی، اکران مردمی را رقم زند.

این تهیه‌کننده فیلم مستند افزود: این حرکت کاملا خودجوش بود و دستگاه‌های مسئول نقش زیادی درآن نداشتند. در ضمن این کار با کمترین منابع مالی صورت گرفته است. پس برای همین ما باید برنامه ریزی جدی تری را در سال 93 برای اکران فیلم‌های مستند توسط متولیان امر داشته باشیم.

غفوری در پایان گفت: باید در شهرستان‌های مختلف سالنهایی برای پخش فیلمهای مستند اختصاص پیدا کند. البته نفس اختصاص سالن به تنهایی نمی‌تواند کاری کند و باید همراه آن تبلیغات لازم را انجام داد. تلویزیون هم باید در نمایش آثار مستند زمانهای مناسبتری را در نظر بگیرد که متاسفانه کمتر شاهد این موضوع هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *