«اینجا یکنفره است» در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرا می‌شود

مهدی رحیمی سده؛ بازیگر و کارگردان این نمایش؛ گفت: «اینجا یک نفره است» داستان دانشمندی است که توانسته سازه‌ای مقاوم در برابر جنگ‌های هسته‌ای بسازد. این دانشمند در روز آخر عمر خود از رقابت دولت‌ها برای دستیابی به این سازه خبر می‌دهد.

وی در مورد ساختار نمایش خود توضیح داد: این نمایش فضایی بین اکسپرسیونیسم و سوررئالیسم دارد. اما تعلیق‌های نمایشی به گونه‌ای است که تماشاگران علاقه‌مند به ساختار رئالیسم نیز جذب نمایش شده و تا پایان، داستان را رها نمی‌کنند. «اینجا یکنفره است» سال گذشته در شانزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، شرکت داشت و توانست جایزه‌ اول بازیگر مرد را از آن خود کند و از سوی دیگر در بخش‌های طراحی نور و لباس و نیز نویسندگی و کارگردانی نیز کاندیدای دریافت جایزه‌ بود. با توج به  بازخورهایی که از مخاطبین جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی دریافت کردم،‌ احساس می‌کنم در اجرای عموم نیز می‌توان اقبال تماشاگران را دریافت کرد.

رحیمی در مورد قرارداد مالی این نمایش اظهار داشت: این نمایش، جز نمایش‌های تک نفره و مونولوگ محسوب می‌شود از این رو قرارداد مالی نمایش نیز بر اساس نمایش‌های مونولوگ تنظیم شده اما در نمایش ما همزمان 6 نفر به عنوان بازی‌ساز، بازیگر را بر روی صحنه همراهی می‌کنند. با این‌حال من توقع زیادی ندارم. همه می‌دانیم که فرهنگ و هنر ما با مشکلات مالی زیادی دست به گریبان است و در بقیه‌ی جاها نیز وضعیت از این بهتر نیست. همین که مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به موقع پوستر و بروشور نمایش را چاپ کرد، کمک بزرگی برای ما بود.

وی تصریح کرد: حوزه هنری در پشتیبانی‌های معنوی و سخت‌افزاری، گروه ما را خیلی همراهی کرد که از این بابت سپاسگزارم. ضمن اینکه جا دارد تا از کارشناسان مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز تشکر کنم. چرا که در بازبینی‌های خود، هیچ‌ نظری را تحمیل نکردند و فقط نظرات کارشناسی خود را در حد پیشنهاد ارائه کردند. متاسفانه در حال حاضر در بازبینی‌های سالن‌ها و تماشاخانه‌ها، بسیاری از موارد به صورت تحمیلی به یک نمایش اضافه یا کم می‌شود. اما شکر خدا در فضای حرفه‌ای حوزه هنری با چنین معضلی برخورد نکردیم.

نمایش «اینجا یکنفره است» به نویسندگی و کارگردانی مهدی رحیمی‌سده، از روز یکشنبه 31 فروردین ماه، ساعت 18 در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود. تماشاخانه‌ ماه در ساختمان مرکزی حوزه هنری به نشانی تقاطع خیابان حافظ و سمیه واقع است.

تماشاگران جهت رزور بلیت می‌توانند با شماره‌ی 09388528658 تماس حاصل نمایند ضمن اینکه روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز با شماره‌ تلفن‌های 88895053 و 88804071  پاسخگوی سوالات علاقه‌مندان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *