افخمی: شاید یک فیلم داستانی در مورد سوریه بسازم

افخمی که به صورت تلفنی با برنامه «هفت» ارتباط برقرار کرد، درباره مرتضی آوینی و «مناظره» گفت: بعضی به سیدمرتضی از این نظر نگاه می‌کنند که صحبتش از چه جهت به شهید آوینی نزدیک است. البته چندان هم بد نیست و فکر می‌کنم اگر ایشان زنده بود، منتظر می‌ماندیم تا ببینیم چه نوع فیلمسازی را دنبال می‌کند. مصادره سیدمرتضی درست نیست اما غیر منتظره هم نبود.

وی که به همراه جمعی از هنرمندان در کاروان صلح سوریه به این کشور سفر کرده بود، درباره هدفش از این سفر گفت: هدف ما تبلیغ صلح و دوستی بود و قرار بود تأثیر اجتماعی بر دمشق و مردم بگذاریم. سعی کردیم در هرجایی بچه‌ها را نیز سرگرم کنیم و کارهایی انجام دهیم که مردم بار سنگین این روزهای سوریه را حس کنند.

کارگردان فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» یادآور شد: من خودم برای زمینه سنجی و تحقیق و شاید ساخت اثری درباره تأثیر جنگ سوریه بر مردم به آنجا رفتم. بیشتر به دنبال این بودم که چقدر می‌توان به فیلمسازی و داستان‌پردازی در مورد سوریه بپردازیم.

افخمی در پایان گفت: شاید بتوان یک فیلم داستانی درباره این ماجرا ساخت و اگر بخواهم کاری کنم نیاز به تحقیق بیشتر است. حتی با حجم فیلمهایی که خودم، محمدحسین جعفریان و برخی دیگر گرفتیم احتمالا بتوانیم یک فیلم مستند تولید کنیم.

نوروز بیگی: مردم از اکران فیلم‌های نوروز رضایت دارند

جواد نوروزبیگی، تهیه کننده «طبقه حساس» درباره اکران نوروزی فیلم‌ها گفت: مردم از اکران فیلم‌های نوروزی امسال رضایت دارند چون فیلم خوب در هر زمانی که اکران شود مخاطب دارد. تنوع در ساخت فیلم که به همه ژانر‌ها می‌پردازد به همه فرصت صحبت از هدفشان را می‌دهد.

نوروزبیگی با تأکید بر اینکه دخالتی در پخش فیلم‌ها ندارد، افزود: ما از امتیازهایی مثل تبلیغات نیز برخوردار نشدیم و هیچ‌گاه درخواست غیرقانونی نداشتم و ندارم چون حق دیگران ضایع می‌شود. امیدوارم شرایط طوری باشد که مردم خودشان برای دیدن یک فیلم تصمیم بگیرند. امیدوارم نظارت شورای صنفی بر فیلم‌ها به گونه‌ای باشد که این اتفاق‌ها نیفتد.

وی افزود: بعد از عید نوروز، بخش اکران شهرستان‌های فیلم «طبقه حساس» اضافه شد. ما حاضریم سینما‌هایمان را به فیلمی مثل «چ» هم بدهیم چون متعلق به دفاع مقدس است.

نوروزبیگی در پایان گفت: این موضوع ارزشی بود و سه سال به همراه کمال تبریزی و پیمان قاسم خانی درگیر آن بودیم. ما در حال نقد جایگاه زن کنار مرد در این فیلم هستیم و معتقد نیستیم که همه چیز متعلق به مرد است. قرار بود فیلم در نقد آسیب اجتماعی باشد و موقعیت طنز چندانی نداشت. ایده اصلی فیلم برای سیروس همتی بود و تحقیقات بسیاری صورت گرفت. با حمایت بانک‌ها و شرکت‌ها فرهنگ می‌تواند پیشرو باشد. اگر بتوانیم برای این موسسات ایجاد اطمینان کنیم، وزارت ارشاد دردسر مالی چندانی ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *