تولید مستند «مطهری از شرق تا غرب» در کشور اندونزی

محمدرضا جعفری جلوه، مدیرعامل بنیاد علمی فرهنگی علامه مطهری در نشست خبری سی‌وپنجمین سالروز شهادت آیت‌الله شهیدمرتضی مطهری که صبح امروز در بنیاد علمی و فرهنگی علامه مطهری برگزار شد، گفت: مستند110 دقیقه ای «مطهری از شرق تا غرب» به همت بخش بین‌الملل بنیاد علمی مطهری ساخته شده است.

وی افزود: این مستند کیفی ره‌توشه‌ای از کشور هزار جزیره اندونزی است که به کارگردانی سیداشرف طباطبایی ساخته شده است که ما مستند به یاد ماندنی مسلمانان را از این کارگردان به یاد داریم.

جعفری جلوه تصریح کرد: گام دوم این مستند در شبه قاره هند و شهر کشمیر است که امیدواریم با پشتیبانی‌های مالی لازم این بخش از مستند هم ساخته شود.

مدیرعامل بنیاد علمی فرهنگی علامه مطهری با اشاره به تولیداتی که از صدا و سیما در ایام شهادت این اندیشمند ساخته می‌شود گفت: تولیدات جدی مستندی در صداو سیما ساخته شده است و تولیدات داستانی با محوریت پرداختن به شخصیت هنری شهید مطهری نیز در مراحل پیش تولید قرار دارد که ساخت این تولیدات نیازمند حمایت مالی است که امیدواریم با عنایت به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری که با موضوع فرهنگ نام‌گذاری شده است با کمک های مالی،‌گره‌گشایی اساسی انجام گیرد.

وی همچنین درباره مستند «مطهری از شرق تا غرب» خاطر نشان کرد: باعث افتخار است که شخصیت شهید مطهری توانسته چنین حضور و نفوذ در  در نقاط عالم داشته باشد وباعث بالندگی است که دیگران هم به بسط اندیشه شهید مطهری می‌پردازند.

جعفری جلوه درباره تولید فیلم داستانی درباره شهید مرتضی مطهری گفت: تولیدات داستانی و ساخت آثار برجسته درباره شخصیتها نیازمند این است که به لحاظ زمانی از دوران آنها فاصله بیشتری بگیریم تا با نگاهی دقیق تر و کیفی‌تر اثری در خور شان شخصیت‌های موثر انقلاب ساخته شود.

وی با اشاره به تولید سریال داستانی که کار مشترک بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری و صدا و سیما است، گفت: امیدواریم به حاظ مالی هزینه‌های ساخت چنین سریالی و تولید آثار داستانی درباره شهید مطهری فراهم شود. به ویژه در سینمای داستانی بنیاد سینمایی فارابی می‌تواند اقداماتی انجام دهد که با توجه مسائل مالی نیازمند نهایی شدن است.

بهروز اثباتی دبیر ستاد بزرگداشت سی و دومین سالگرد شهادت علامه شهید مطهری در مورد سریالی با موضوع شهید مطهری گفت: تهیه کننده و نویسنده سریال داستانی شهید مطهری مشخص شده اند و مراحل تحقیق و نگارش فیلمنامه این سریال با هماهنگی خانواده‌ی ایشان در حال انجام است.

اثباتی اضافه کرد:  پس از ساخت این سریال تصمیم داریم که نسخه سینمایی آن را برای نمایش ارائه دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *