روحانی: اهل شکایت نیستیم، فقط به آنها گفتم این قسمت CD ناصحیح است

به گزارش خبرنگار سفیرفیلم، روز گذشته در حالی معاونت حقوقی ریاست جمهوری با تنظیم شکوائیه ای از عوامل تهیه و ساخت این مستند، شکایت کرده است که سال گذشته رئیس جمهور دکتر حسن روحانی، در اولین واکنش‌ نسبت به پخش مستندی درباره او در اختتامیه جشنواره مطبوعات گفته بود: «اهل شکایت نیستیم، فقط به آنها گفتم این قسمت CD ناصحیح است.»

1481795

این شکایت درحالی مطرح شده که دیروز مقامات رسمی دولتی نیز بر برخورد قضایی با عوامل این مستند تاکید می کردند. دیروز محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت حسن روحانی خواستار برخورد قضایی با عوامل و دست‌اندرکاران تهیه و ساخت مستند «من روحانی هستم» شد. نوبخت در پاسخ به سوالی درباره علت مخالفت دولت با پخش مستند «من روحانی هستم»، گفت: «این فیلم که به صورت سی‌دی منتشر شده با اهدافی مغرضانه تهیه شده و مجموعه‌ای تحریف شده است که قابل پیگرد قضایی است». وی افزود: «از قوه قضائیه انتظار داریم نسبت به این موضوع رسیدگی لازم را انجام دهد، البته دادستان کل کشور اعلام کرده در راستای پیگرد قضایی و قانونی اقدامات لازم را انجام خواهند داد.»

MRH

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که چندی پیش از توقیف روزنامه بهار به علت توهین آشکار به مقدسات اظهار تاسف کرده بود، صراحتا خواستار برخورد قضایی با عوامل ساخت مستند «من روحانی هستم» شد. به گزارش تسنیم، علی جنتی درباره انتشار فیلم «من روحانی هستم» گفت: «این فیلم یک توهین آشکار به شخص رئیس‌جمهور است و دستگاه قضایی باید با عوامل آن برخورد کند». وی اظهار داشت: «انتشار فیلم «من روحانی هستم» بدون مجوز و طی مراحل قانونی صورت گرفته است و یک توهین آشکار به شخص رئیس‌جمهور است». جنتی با بیان اینکه دستگاه قضایی باید با عوامل تهیه این مستند برخورد کند، اظهار کرد: «نباید در جامعه به سمتی پیش برویم که انتشار بسته‌های فرهنگی غیرقانونی رواج پیدا کند.»

تناقض آشکار در مواضع فرهنگی- اجتماعی دولت در روزهای اخیر به این شکایت محدود نمی‌شود. دکتر حسن روحانی در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران در حالی که از آزادی اندیشه و حذف ممیزی و گشت ارشاد از فرهنگ سخن می گفت، با بیان اینکه «هیچ‌کس در ممیزی بالاتر از وجدان عمومی و افکار عمومی نیست»، با اشاره به موضوع پخش مستند «من روحانی هستم»، انتقاد بی شناسنامه از دولت را ممنوع دانست.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *