کوهکن: آقایان مشخص کنند در کدام بخش «من روحانی هستم» عمل مجرمانه صورت گرفت

مهمترین محورهای سخنان محسن کوهکن نایب ریئس جبهه پیروان خط امام و رهبری بدین شرح است:

– اگر این امکان فراهم شود که همه افراد و جریان ها نظراتی را که در گذشته داشتند جمع آوری کنند حالا به هر طریقی و بعد تغییرات در نظرات را در زمان بعد نشان دهند اگر بدون هرگونه تحریف باشد به هر جهت به ذهن می‌رسد که فرد مخاطب به دنبال تنویر افکار عمومی است ،

-واقع گرایی این است که فرد موافقت کند با عوض شدن شرایط به هر جهت ممکن است فرد ولو با اهداف اولیه تاکتیک ها را عوض کند ، محتوای فکری همان است اما شکل آن تغییر می‌کند .
-اگر چیزی ساخته شود و تحریف شده باشد ، با حرف دولتی ها موافقیم که باید برخورد قانونی شود و طرف سازنده باید مسؤلیت آن را بپذیرد ، اما اگر عین صحبت ها و نظزات فرد آورده شده و هیچگونه تحریفی هم صورت نگرفته و عین مطالب است کسی که مدعی شکایت است باید مشخص کند دقیقأ تهیه کننده چه خطایی مرتکب شده است و برای آن مصداق بیاورد .

– از بین اظهارات، اظهار نظر مشاور فرهنگی رییس جمهور را منصفانه و مبتنی بر اعتدال دیدم ، من تصور می‌کنم نباید نسبت به این موارد حساسیت نشان داد و باید با سعه صدر از آن گذشت.

– با پاک کردن صورت مسأله مشکلی حل نمی‌شود، برخورد قضایی سوالی ایجاد می‌کند، اینکه اگر کسی تفکرات علنی و سخنرانی های کسی را به صورت مستند تهیه کند آیا جرم است؟ یا شاید کتاب چیزی اشتباه زده است ، آنوقت می‌گوییم ممکن است کتابی چیزی نوشته باشد و بدون ممیزی هم چاپ شده باشد و شخصی هم از آن استفاده کند ، پس ممکن است این مشکلات پیش آید .

– وقتی مطلبی منتشر می‌شود برخی حساس می‌شوند، حال هم عده ای حساس شده اند، در این مستند اگر مطلب محرمانه‌ای منتشر نشده باشد عمل مجرمانه ای صورت نگرفته است .

– اما وقتی پیگیری آن را به دستگاه قضا می‌دهیم معتقد به مجرم بودن آنهاست ، وقتی آقایان میگویند و بزرگ می‌کنند و وزن آن را مساوی با ورود قوه قضاییه می‌دانند مشخص کنند با کدام مصداق افعال مجرمانه، این کار جرم بوده است.

– البته به این نیز بستگی دارد به این مستند با چه عینکی نگاه شود ، زمانی افراد در وادی حمایت هستند آنقدر قداست غیر معمول میدهند که اگر کسی انتقاد کرد آن فرد را مستوجب مجازات میدانند ، البته عکس این هم صادق است که معنای تخریب می‌دهد.

– اگر بجای رییس جمهور بودم میگفتم که شکایتی ندارم و فردی که شهامت داشته و حرف زده را مورد تفقد قرار میدادم ، این شیوه در دولت محترم قبلا نیز مشاهده شده است.

منبع: خبرگزاری نسیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *