برنامه‌های سال ۹۲ موسسه «سفیرفیلم»

«مصطفی رضوانی»، معاون شبکه و تعاملات سفیرفیلم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در خصوص فعالیت‌های سال جدید این مرکز، گفت: مرکز سفیرفیلم امسال  در سه حوزه سبک زندگی، اقتصاد و جهان اسلام به تولید آثار مستند می‌پردازد که توضیح آن به شرح زیر است: «در بخش سبک زندگی، تولید یک انیمیشن و یک مستند بلند با محوریت حجاب که در هر دو در مرحله پیش تولید و تحقیق و بررسی قرار دارند. در بخش اقتصادی، تولید مستند‌هایی با محوریت دلار و نفت که آنها نیز در مرحله پیش تولید و تحقیق و بررسی قرار دارند. در بخش جهان اسلام نیز یک مستند بلند و ۳ مستند کوتاه که در دست تحقیق و بررسی و پیش تولید قرار دارند.»

رضوانی در ادامه افزود: این مرکز چند مستند بلند نیز دارد که سال‌های گذشته کلید خورده‌اند و امسال به مرحله رونمایی خواهند رسید که اسامی و جزییات این مستند‌ها به شرح زیر است:

مستند بلند «مصاف» به کارگردانی علی عبدالوهاب، علی جمالی و تهیه‌کنندگی محمد توکلی، در دو قسمت تولید شده است و به موضوعاتی می‌پردازد که منجر به واقعه ۱۸ تیر ۷۸ و فتنه ۸۸ خواهد شد. یک قسمت از این مستند رونمایی شده است و مستند دیگر در ماه‌های آینده رونمایی خواهد شد.

مستند بلند «فاکتور صوری» به کارگردانی سید مهدی کرباسی و تهیه کنندگی مصطفی رضوانی با محوریت با محوریت ربا و عملکرد بانک ها نسبت به موازین شرعی در اوایل خرداد‌ماه رونمایی خواهد شد.

مستند بلند «جای خالی» به کارگردانی کمیل سوهانی و تهیه کنندگی محمد صادق باطنی با محوریت فرهنگ و نگاه انتقادی به این مقوله پرداخته است و در بخش سبک زندگی خواهد بود. این مستندبه احتمال زیاد اوایل آبان‌ماه رونمایی خواهد شد.

مستند بلند «نبرد خاموش» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی رضوانی با محوریت وضعیت اقتصاد مردم ایران در دو سال اخیر که از منظر تحریم‌های خارجی و ناکارآمدی داخلی این موضوع را بررسی می‌کند و انشالله ابتدای خرداد‌ماه رونمایی خواهد شد.

کارگردان مستند بلند «مهار نشده» در انتها خاطر نشان کرد: هر مستند پس از رونمایی وارد مرحله اکران دانشگاهی در سراسر کشور خواهد شد و پس از پایان اکران‌های دانشگاهی از طریق DVD در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *