شناسنامه سفیرفیلم | «نبرد خاموش» مستندی درباره تحریم و اقتصاد

به گزارش سفیرفیلم، پس از سخنان اخیر دکتر حسن روحانی در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران مبنی بر ممنوعیت انتقاد بی شناسنامه، شناسنامه آثار سفیرفیلم به منظور معرفی سابقه فرهنگی- رسانه ای این موسسه در تولید آثار متنوع در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به مرور منتشر می شود.

شناسنامه سفیرفیلم- مستند نبرد خاموشPoster-web-126x176

این مستند در اواخر دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد سال ۹۲ به کارگردانی مصطفی رضوانی در مدت 75 دقیقه و در نقد سیستم اقتصادی کشور و تأثیر تحریم ها بر آن در موسسه سفیرفیلم تولید شد.

مستند «نبرد خاموش» روایت فردی است که در سال ۹۱ به دلیل کسری بودجه ناشی از تحریم خرید نفت ایران و گرانی کاغذ از کار بیکار، و ماهنامه‌ای که در آن فعالیت می‌کرده تعطیل شده است.

داستان این فیلم درباره تحریم و تبعات بسته‌شدن درهای واردات بر اقتصاد ایران، می باشد. مسائلی مثل افزایش قیمت ارز و کمبود نقدینگی که باعث جهش ناگهانی قیمت کالاها حتی در مورد کالاهای تولیدی در داخل کشور شده است. این مستند به حوزه‌های متعددی که تحریم در آنها اثرات مشخص و ملموسی بر زندگی مردم عادی داشته، سرک می‌کشد. از جمله این حوزه‌ها، صنعت خودرو و دارو است.

کارگردان با گریز به سابقه‌ تحریم بر کشور در سال‌های گذشته، بیان می‌دارد یک نوع نگاه مثبت به تحریم نیز امکانپذیر است که آزاد‌شدن ظرفیت‌ها برای استقلال و خودکفایی را در بردارد. «نبرد خاموش» بازتابی است متفاوت از مشکلات اقتصادی ایران چه در حوزه تحریم‌های اقتصادی و چه در زمینه کوتاهی‌ها و همکاری‌ها …

اخبار، مصاحبه ها و مقالات پیرامون مستند را می توانید از اینجا بخوانید. همچنین برای خرید این مستند به فروشگاه سفیرفیلم مراجعه کنید.

تیزر مستند در ادامه آمده است:

[fvplayer src=’http://safirfilm.ir/wp-content/safirclip/nabard-tizer.mp4′ splash=’http://safirfilm.ir/wp-content/uploads/2013/08/Nabard-Khamoosh.jpg’]

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *