شناسنامه سفیرفیلم | «جای خالی» مستندی در جستجوی فرهنگ

به گزارش سفیرفیلم، پس از سخنان اخیر دکتر حسن روحانی در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران مبنی بر ممنوعیت انتقاد بی شناسنامه، شناسنامه آثار سفیرفیلم به منظور معرفی سابقه فرهنگی- رسانه ای این موسسه در تولید آثار متنوع در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به مرور منتشر می شود.

شناسنامه سفیرفیلم- مستند جای خالیVacancy-Jaa-ye-Khali-POSTER-35x50-_-212-126x176

این مستند تازه ترین اثر بلند سفیرفیلم به کارگردانی کمیل سوهانی است که در 60 دقیقه ساخته شده است. مراسم رونمایی این مستند بهمن ماه سال ۹۲ در دانشگاه شهید بهشتی تهران با سخنرانی دکتر رجبی دوانی برگزار شد.

«جای خالی» مستندی با موضوع «فرهنگ عمومی» است و داستان یک هنرجوی پرواز پاراگلایدر است که در مواجهه با معضلات فرهنگی جامعه‌اش، تصمیم می گیرد فیلمی با موضوع فرهنگ عمومی بسازد…

فیلم در مصاحبه با کارشناسان بسیاری از مسئولین تا اساتید دانشگاه و نویسندگان کتب معتبر در حوزه فرهنگ عمومی به چالش های مهم این عرصه نظیر دروغ، تنبلی، آداب رانندگی، فرهنگ پهلوانی و جوانمردی و… می پردازد و درصدد فهم مفهوم فرهنگ و سابقه تاریخی مردم ایران، به شهرهای مختلف سفر می کند.

دکتر معصومه ابتکار، دکتر فریدون جنیدی، مهندس میرسلیم، احمد مسجدجامعی، مهندس جعفری جلوه، دکتر صفار هرندی، دکتر زیباکلام، حسن نراقی، دکتر بنیانیان، دکتر فراستخواه، دکتر رجبی دوانی، حجه الاسلام دکتر خسروپناه، دکتر فیاض از جمله کسانی اند که این مستند در مصاحبه با آنها در جستجوی معضلات فرهنگ عمومی بوده است.

اخبار، مصاحبه ها و مقالات پیرامون مستند را می توانید از اینجا بخوانید. همچنین برای اکران این مستند به سامانه اکران سفیرفیلم مراجعه کنید.

تیزر مستند در ادامه آمده است:
[fvplayer src=’http://safirfilm.ir/wp-content/uploads/2013/11/tizer-jayekhali-safirfilm.ir_.flv’ splash=’http://safirfilm.ir/wp-content/uploads/2013/11/234.jpg’]

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *