تلاش می‌کنیم در قبال هنرمندان از شکایت و بگیر و ببند استفاده نشود

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری ظهر امروز،‌ سه‌شنبه 16 اردیبهشت با حضور در نمایشگاه کتاب تهران از سالن یاس واقع در حیاط پشتی شبستان بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه درباره مستند «من روحانی هستم» چه تصمیمی اتخاذ شده است،‌ گفت: هر کاری قرار است صورت بگیرد، چه کار مکتوب و چه کار هنری و مستند باید دقیق و بدون تحریف انجام شود،‌ هر اثر هنری باید با استنادهای روشن تهیه شده و قابل اتکا باشد، به ویژه زمانی که پای شخصیت‌های مطرح جامعه در میان است و افزادی که محل توجه عامه مردم هستند.

وی افزود: در روایت‌ها و احوال  نباید از استنادات ضعیف استفاده کرد،‌ از سوی دیگر کاری که قرار است تولید شود،‌ باید با اجازه باشد، چطور ما به کار غیرقانونی کپی‌رایت اعتراض می‌کنیم اما یک اثر را بدون مجوز و اجازه گرفتن در سطح وسیع توزیع می‌کنیم و پس از آن لشکرکشی می‌کنیم، به ماجراجویی و جنگ و جدال می‌پردازیم، اینها از ما به دور است، به خصوص ما که می‌خواهیم بر مبنای و اصول و ملاک‌های ارزشی و قانونی تأکید کنیم و اصرار داریم با نقض‌شکنی و قانون‌شکنی، تجاوز از محدودها و حریم‌ها و حدودشکنی‌ها مقابله کنیم.

وزیر دادگستری با بیان این مطلب که باید بر رعایت ضوابط و مقررات اصرار داشته باشیم‌، گفت: امیدوارم این فرهنگ تقویت شود،‌  به هر حال ما سعی خواهیم کرد از شکایت و بگیر و ببند استفاده نشود. اما مقررات و حقوق افراد در جامعه نیز باید پاس داشته شود و مراجع مختلف به خصوص مراجع قضایی موظفند از این قانون و حدود دفاع کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *