مخالفان باز هم نگفتند کدام بخش مستند دروغ و تحریف است

خبرگزاری «نسیم» روز گذشته در حالی میزبان برخی از عوامل اصلی مستند «من روحانی هستم» بود که در هفته های اخیر موضوع اکران این مستند در برخی دانشگاه‌های کشور با جنجال و هجمه عجیبی از سوی رسانه‌های اصلاحات و حامی دولت همراه شده بود؛ هجمه‌هایی که البته هنوز هم مشخص نشده که به کدام قسمت از این مستند اشاره دارد!

با این حال روز گذشته و در فضاسازی رسانه های اصلاح طلب مبنی بر ناشناخته بودن عوامل تولید این مستند، یاسر جلالی مدیر سفیرفیلم، حجت نیکی ملکی مدیر شبکه افسران و زهرا حقی نماینده گروه چندرسانه‌ای شفق که از سازندگان و توزیع‌کنندگان این مستند هستند در میان نمایندگان رسانه‌های کشور حاضر شدند و به سوالات آنها پاسخ دادند.

نیکی ملکی، مدیر شبکه اجتماعی افسران در این نشست با تاکید بر اینکه «این نشست خبری برای خاتمه دادن به جنجال‌های صورت گرفته در مورد این مستند برگزار شده است»، اظهار داشت: «یکی از بحث‌ها این بود که این مستند را حامیان رئیس‌جمهور سابق ساخته‌اند، در حالیکه «سفیرفیلم» مستندی ساخته با عنوان «کدام انحراف؟» اینها از آن برچسب‌‍‍‌هایی است که برای تخریب مستند زده شده است. بچه‌های انقلاب این کارها را انجام داده‌اند و هر جا لازم باشد با ساخت مستند به روسای جمهور کمک می‌کنند».

11

یاسر جلالی، مدیر سفیر فیلم نیز با بیان اینکه «در هر دوره ای «سفیرفیلم» متهم به گرایشی خاص شده است»، گفت: «مستند من روحانی هستم جزو مستندهایی است که تاریخ را روایت می کند و «عبرت پژوهی» نیست. یکی از دلایلی هم که ما به سبب آن پذیرفتیم که این مستند را در سایت خود توزیع کنیم همین بوده است.»

زهرا حقی، نماینده گروه چندرسانه‌ای شفق با اشاره به نقطه شروع تخریب‌ها علیه این مستند، گفت: «اولین روز بعد از آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها برخی با مصاحبه با مشاور فرهنگی رئیس‌‌جمهور، پروژه تخریب این مستند را آغاز کردند». وی افزود: «کسانی که به ما می‌گویند «دروغ گفته‌اید» چرا شهامت ندارند بگویند خاطرات هاشمی دروغ است؟».

با این حال رسانه‌های اصلاح طلب پس از برگزاری این نشست خبری سعی کردند تا با طرح موضوعات حاشیه ای از جمله ادعای «دعوت گزینشی» از رسانه‌ها موضوعات مهم مطرح شده در این نشست را کم اثر جلوه دهند.

این در حالی است که به گفته برگزارکنندگان، کمبود جا و کوچک بودن فضای برگزاری نشست باعث شده بود تا نتوان از همه رسانه ها دعوت کرد.

در همین رابطه روزنامه «اعتماد» با درج گزارشی در شماره امروز خود با طرح این ادعا که «کنفرانس خبری سازندگان من روحانی هستم خیلی دستچین شده برگزار شد»، از عبارات «غیر خودی و خودی» برای خبرنگاران حاضر در این نشست استفاده کرد و نوشت: «در این نشست خبری رسانه‌های غیرخودی را راه ندادند. بعد از آن هم اجازه ورود به عکاسان همان رسانه‌های خودی هم داده نشد».

همچنین روزنامه «شرق» نیز در گزارش صفحه یک خود، این نشست خبری را «ابهام برانگیز» خواند و نوشت: نکته نشست روز گذشته عوامل فیلم «من روحانی هستم»، حضور رسانه‌های همسو و راه‌ندادن حتی یک رسانه ناهمسو به این نشست بود. عکاسان هیچ رسانه‌ای، حتی رسانه‌های دعوت‌شده به نشست نیز نتوانستند وارد جلسه شوند.

روزنامه‌ دولتی «ایران» نیز طی گزارشی در صفحه اول خود به نقل از سازندگان مستند «من روحانی هستم» در نشست خبری روز گذشته با تیتر «فیلم جدید علیه روحانی در راه است» نوشت: «مسئولان برگزاری این نشست تنها به خبرنگاران رسانه‌هایی اجازه حضور دادند که در این مدت از فیلم من روحانی هستم حمایت کرده بودند».

روزنامه‌های «آرمان» و «آفتاب یزد» هم در شماره‌های امروز خود گزارش‌هایی را در همین رابطه نوشتند و نسبت به عدم دعوت برخی رسانه‌ها به دلیل محدودیت ظرفیت حضور خبرنگاران واکنش‌هایی منفی نشان دادند.

اما روزنامه «وطن امروز» و روزنامه «جوان» عکس یک شماره امروز خود را به زهرا حقی، نماینده مرکز رسانه‌ای شفق مدیا در نشست خبری دیروز اختصاص دادند و به نقل از وی نوشتند: «اجازه بدهند مردم این مستند را ممیزی کنند».

21

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز محتوای یادداشت امروز خود را به دفاع از مستند «من روحانی هستم» اختصاص داد و با تاکید بر اینکه «اسناد این مستند هیچکدام غیر واقعی نیست» نوشت: «عده‌ای که اصرار دارند روحانی را نامزد پیروز جبهه مشترک اصلاحات و کارگزاران معرفی کنند از مطرح شدن سوابق اسلامی و انقلابی دکتر روحانی عصبانی هستند».

با این حال به نظر می رسد علت هجمه رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت نسبت به برگزار کنندگان نشست خبری روز گذشته، بیش از آنکه بخاطر دعوت نشدن از آنان برای این نشست باشد، همان دلیلی است که تا به امروز موجب حملات عجیب آنها علیه مستند من روحانی هستم شده است؛ به عقیده بسیاری از ناظران سیاسی این مستند از آنجا که چهره انقلابی رئیس جمهور را به رخ مخاطبان خود کشیده است، موجب خشم کسانی شده است که طی ماه‌های اخیر کوشیده اند تا روی کار آمدن دولت یازدهم را ادامه فتنه شکست خورده 88 نشان داده و روحانی را به عنوان نامزد جریان اصلاحات معرفی نمایند.

نکته جالب تر اینکه تا امروز مخالفان مستند نگفته اند که کدام قسمت از مستند من روحانی هستم غیرواقعی یا تحریف شده است؛ که البته ممکن است این نیز به دلیل آن باشد که منتقدان هنوز این مستند را تماشا نکرده اند.

منبع: خبرگزاری نسیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *