ورود «من روحانی هستم» ممنــوع!

همیشه کارهای دانشجویی، پیامدهای خاص خودش را دارد، اقتضائش همین است و دانشجویان هم می دانند که زبان سرخشان به مذاق دیگران خوش نمی آید، اما نه تنها دست از کارهایشان نمی کشند بلکه با حرارت بیشتری به کارهایشان ادامه می دهند.

مستند «من روحانی هستم» هم از همین دست کارهاست، مستندی که از سوی چند دانشجو ساخته و پرداخته شده است و حالا به مشکل لغو اکران خورده است.

طبیعی است که محل ظهور و بروز کارهای دانشجویی در دانشگاه است؛ برای همین سازندگان این مستند از ابتدا مستند خود را در برخی دانشگاه ها برای عموم دانشجویان اکران کرده اند اما حالا دیگر مسئولان دانشگاه ها ترجیح می دهند با مسئولان بالادستی تر خود سرشاخ نشوند و یک مهر تائید نشد بر برگه درخواست مجوز اکران «من روحانی هستم» بکوبند.

عدم پخش مستند «من روحانی هستم» از دو دانشگاه امیرکبیر و علامه طباطبایی تهران شروع شد.

روابط عمومی سفیرفیلم در بیانیه‌ای اعتراض خود را به لغو این رویداد اعلام کرد که در بخشی از این اعتراض آمده بود: لغو اکران مستند «من روحانی هستم» در دانشگاه امیرکبیر و علامه طباطبایی در حالی رخ داد که پیش از این رئیس‌جمهور طی سخنانی در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات با بیان آنکه «منتقدان و مخالفان دولت آزاد خواهند بود» اعلام کرد که علیه شخص رئیس جمهور سی‌ دی پخش می‌کنند و ما فقط گفتیم به آنها بگویند این قسمت‌های سی دی اشتباه است.

13921024204311

پس از لغو اکران‌های مستند «من روحانی هستم» در دانشگاه‌های امیرکبیر و علامه طباطبایی، اکران این مستند در دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و بیرجند لغو شد.

طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار بود مستند «من روحانی هستم» در تاریخ‌های 8 و 9 اردیبهشت در دانشگاه‌های بیرجند و علوم پزشکی شهید بهشتی تهران به اکران دانشگاهی گذاشته شود که با مخالفت ریاست دانشگاه این برنامه لغو شد.

بنا بود مستند «من روحانی هستم» روز شنبه 13 اردیبهشت ماه در دانشگاه علم و صنعت اکران شود و پس از اکران، کارشناسان حوزه تاریخ معاصر به نقد این مستند بپردازند. اما اکران دانشگاهی مستند با کارشکنی‌های ریاست این دانشگاه در روز 13 اردیبهشت لغو گردید.

مسئولین این دانشگاه علت لغو این مستند را پیگیری‌های دفتر ریاست جمهوری نسبت به آن اعلام کردند و مخالفت یا موافقت با اکران مستند را منوط به بعد از جلسه نظارت بر مستند بیان کردند.

همچنین طبق گزارش‌ دریافتی سفیرفیلم، اکران مستند «من روحانی هستم» در دانشگاه صنعتی بابل نیز با مخالفت رییس دانشگاه لغو شد.

با اینکه روند صعودی تقاضاهای دانشجویی برای مشاهده مستند من روحانی هستم ادامه داشت اما مسوولان دانشگاه ها همچنان مانع اکران این مستند برای دانشجویان می شوند.

 در تازه ترین اقدام نیز اکران من روحانی هستم در دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه‌های گلستان و شهید مدنی تبریز به دلیل ممانعت عوامل دانشگاه لغو شد.

روز گذشته نیز اکران مستند «من روحانی هستم» از سوی شورای فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان لغو شد؛ قرار بود این مستند به درخواست بسیج دانشجویی در این دانشگاه اکران شود اما معاون فرهنگی دانشگاه گفت: دلایل لغو اکران قابل بیان نیست.

امروز هم مستند «من روحانی هستم» در دانشگاه شهید چمران اهواز هم متوقف شد.

محمود بویری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: مسوول دفتر ریاست دانشگاه طی تماس تلفنی اعلام کردند که با درخواست انجمن اسلامی برای اکران دانشگاهی این مستند مخالفت شده است.

بویری افزود: ما از چند هفته پیش درخواست پخش فیلم من روحانی هستم را داده بودیم که متاسفانه بدلایل نامشخص از ارائه مجوز به آن خودداری شد. واقعا جای تعجب است از طرفی دولت ادعای فضای آزاد و رفع فضای امنیتی میدهد و انتقاد را حق همه می داند ولی از طرفی اینگونه با فیلمی که براساس واقعیات و اسناد مشخص و عمومی توسط دانشجویان ساخته شده است مخالفت و تند روی می کند.

بویری همچنین گفت: انجمن اسلامی دانشجویان که همواره دنبال ایجاد فضای آرام توامان با تضارب آرا و اندیشه ها وسلایق مختلف در دانشگاه بوده، نسبت به این رویه امنیتی کردن دانشگاه ها که مخل استقلال دانشگاه هاست، نگران است. مسوولین دانشگاه باید از تشکل ها حمایت کنند و نه اینکه مانع از فعالیت آنها بشوند. بطوریکه با وجود باگذشت چند ماه از سال و برگزاری چندین برنامه اثرگزار از سوی انجمن هنوز دانشگاه هیچ گونه امکانات مالی در اختیار تشکل قرار نداده است. امیدواریم مسوولین، امسال که سال فرهنگی است با حمایت از تشکل ها از جمله انجمن اسلامی که یکی از کارویژه های اصلی آن فرهنگی است؛ همکاری و تامل مثبتی داشته باشند.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *