خباز: انتصاب «من روحانی هستم» به خاطرات هاشمی، در جهت اختلاف‌افکنی است

محمدرضا خباز اظهار کرد: شرایطی که اکنون در کشور وجود دارد، وحدت و همدلی بیشتر بین همه ارگان‌ها بویژه دستگاه‌های دولتی، مجلس و قوه قضاییه را می‌طلبد و از طرفی همه باید تلاش کنیم تا ارزش‌های انقلاب را در سایه اختلاف‌نظرها از دست ندهیم.

وی افزود: بدیهی است که در این شرایط نقش آقای هاشمی رفسنجانی نقش بی‌بدیلی است و ایشان می‌توانند با تجربه وسیعی که دارند به قوای مجریه و مقننه و حتی قوه قضاییه کمک کنند تا وحدت و همدلی که سال‌های سال‌ مورد نظر امام (ره) و امروز مورد تاکید مقام معظم رهبری است محقق شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقل قولی از امام(ره) مبنی بر اینکه «هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است»، یادآور شد: این جمله ماندگاری در تاریخ ماست و ما انتظار داریم دوستان عزیز ما حرمت‌هایی را که لازم است، حفظ کنند. قطعاً نباید شخصیت‌هایی مثل آقای هاشمی را که از ذخایر انقلاب محسوب می‌شوند، بی‌دلیل مورد هجمه قرار دهیم بلکه این فرصتی استثنایی است و ایشان می‌توانند در مورد مسائل داخلی و هم در مورد مسائل خارجی اثرگذار باشند.

خباز ادامه داد: نفوذ آقای هاشمی رفسنجانی در کشورهای همسایه بویژه عربستان می‌تواند اختلاف پیش آمده بین ایران و عربستان بر سر مسأله سوریه را ساماندهی کند تا بتواند پتانسیل بسیار مهم ریاض – تهران دو پایه محکم برای جهان اسلام ساخت. بنابراین من معتقدم که در شرایط موجود کشور، مراجعه به افکار آقای هاشمی و توجه به ایشان می‌تواند برای کشور بسیار مؤثر و سرنوشت‌ساز باشد.

وی با اشاره به برخی تخریب‌ها علیه هاشمی رفسنجانی، ادامه داد: متأسفانه در این روزها دیده می‌شود به جای حرمت‌گذاری به ایشان، تخریب‌هایی علیه‌شان انجام می‌شود که نه به مصلحت ملک است و نه مملکت. عده‌ای تلاش می‌کنند فیلم «من روحانی هستم» را به خاطرات آقای هاشمی‌رفسنجانی ارتباط دهند. این روش که با نگاه تخریب دو طرف و اختلاف‌افکنی بین ارکان کشور است، پسندیده هیچ یک از رسانه‌ها نیست. بویژه رسانه‌هایی که به نحوی که به بودجه بیت‌المال ارتباط دارند و از بیت‌المال تغذیه می‌شوند، نباید زمینه اختلاف‌افکنی را فراهم کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته هم آقای هاشمی و هم آقای روحانی این بزرگواری و سعه‌صدر را دارند که تحت تأثیر این القائات قرار نگیرند اما به نظر من پسندیده نیست که فردی یا رسانه‌ای آن هم با ساختن یک فیلم، درصدد تضعیف آقای روحانی و آقای هاشمی برآید.

خباز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: در قرآن آیه‌ای داریم که می‌فرماید وای بر نمازگزاران اما در ادامه تصریح می‌کند که منظور کسانی هستند که نمازشان را سبک بشمارند یا جای دیگر می‌گوید به نماز نزدیک نشوید، اما در ادامه می‌افزاید که وقتی مست هستید به نماز نزدیک نشوید. در فیلم «من روحانی هستم» نیز برخی جملات را از خاطرات گرفته‌اند، آنها را تقطیع کرده‌اند و سر و ته جمله را زده‌اند و قسمت موردنظر را در فیلم آورده‌اند. به نظر من این کار پسندیده‌ای نیست و مناسبتی با اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و مطبوعاتی ندارد.

معاون امور تقنینی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر ما قرار است مطلبی را نقد کنیم نباید از امکانات و منابع در اختیار خود سوءاستفاده کنیم بلکه باید مطالب را کامل منتقل کنیم نه اینکه تنها قسمتی را که به نفع خودمان و جریان سیاسی‌مان است، مورد استفاده قرار دهیم و از بخشی که مکمل آن است صرفنظر کنیم. به نظرم این روش نامناسبی است و این بداخلاقی‌ها از سوی طیفی که ادعای اسلامیت می‌کنند و خود را وابسته به ارگان‌های انقلابی و ارزش‌های انقلابی می‌دانند، زشت‌تر است. البته این کار برای هر خبرنگاری نامناسب است اما برای خبرنگارانی که خود را برای مقدسات وابسته می‌دانند زشت‌تر و نامناسب‌تر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *