توقف اکران مستند «گام نهایی» در دانشگاه شاهد با دخالت دانشگاه

ابوالحسن صفرپور، عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد با اشاره به توقف پخش مستند «گام نهایی» در حین اکران این مستند در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پایه دانشگاه شاهد، اظهار داشت: بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد از سه روز قبل، نسبت به دریافت مجوز پخش مستند گام نهایی اقدام کرده بود که دانشگاه با درخواست توضیحات و ارائه فیلم توسط بسیج، که بر اساس قوانین امری غیر ضروری تلقی می‌شود، ساعت 12 امروز مجوز اکران مستند را صادر کرد.

وی افزود: بعد از پخش این مستند در ساعت 12 امروز، در حین اکران نیروهای حراست با ورود به سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه، دانشجویان حاضر در سالن را بیرون کردند و با قطع سیستم‌های صوتی و تصویری آمفی تئاتر، مانع ادامه اکران این مستند شدند.

صفرپور علت عدم اجازه حراست دانشگاه در اکران این مستند را ریشه در اختلافات بسیج با دانشگاه بر سر اکران فیلم شیار 143 دانست و گفت: چند وقت قبل از این بسیج دانشجویی اقدام به اکران فیلم شیار 143 کرد که حراست دانشگاه مانع ورود خانم نرگس آبیار، کارگردان این فیلم به دلیل مانتویی بودن وی شد.

مستند «گام نهایی» به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری نیا و سید محمدحسین میری در مرکز هنری رسانه ای تجلی ساخته شده است و به بررسی توافقنامه ژنو و مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 می‌پردازد.

این درحالی است که مدتی پس از انتشار این خبر روابط عمومی دانشگاه شاهد واکنش نشان داد که در خواست مجوز این برنامه، دو روز پیش از سوی بسیج دانشجویی به هیئت نظارت دانشگاه واصل شده و طبق قانون، هیئت نظارت هفت روز کاری فرصت دارد تا در خصوص صدور یا عدم صدور مجوز اعلام نظر کند.

روابط عمومی این دانشگاه اضافه کرد: با این حال برای مساعدت بیشتر و با هماهنگی های انجام شده، مجوز لازم برای برنامه صادر شد، اما برگزارکنندگان محترم، ساعاتی قبل از صدور مجوز اقدام به برگزاری برنامه کردند که قاعدتا مسئول سالن نمی توانست بدون ارائه مجوز قانونی از سوی برگزارکنندگان به وظایف خود عمل کند. ضمن آنکه آنچه در برخی اخبار به عنوان ورود حراست دانشگاه به مسئله بیان شده صحت ندارد و صرفا معاون اداری مالی دانشکده با دانشجویان صحبت کرده است.

منبع: خبرگزاری نسیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *