حضور «میثاق»، «مرکز مستند حقیقت» و «سفیرفیلم» در بازار فیلم اسلامی

پنجمین بازار فیلم اسلامی در حاشیه هفتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی امروز صبح با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور دولت یازدهم افتتاح شد.

در این دوره از بازار فیلم اسلامی 127 غرفه از 22 کشور اسلامی و غیر اسلامی حضور دارند. در این بازار کشورهایی از جمله فلسطین با 7 غرفه، افغانستان با 5 غرفه، سوریه با 3 غرفه، عراق با 21 غرفه، تاجیکستان با 1 غرفه و پاکستان با 2 غرفه حضور دارند.

ایران با داشتن 41 غرفه در پنجمین بازار فیلم اسلامی بیشترین تعدا غرفه را دارد. سفیرفیلم، مرکز فرهنگی میثاق، مرکز مستند حقیقت، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی اسلامی، سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مرکز گسترش سینما مستند و تجربی از جمله غرفه‌های ایرانی بازار فیلم هستند.

معرفی توانمندی‌های فیلمسازی جهان اسلام، ایجاد فرصتی جهت آشنایی فیلمسازان، تهیه‌کنندگان و توزیع کنندگان مسلمان، تقویت جریان سرمایه‌گذاری در عرصه تولید و ایجاد فرصت همکاری میان رسانه‌های اسلامی از جمله اهداف این بازار است.

تولیدات شبکه‌ای، فیلمهای سینمایی، انیمیشن، سریال و فیلم مستند از جمله آثار عرضه شده در این بازار هستند. این بازار تا 7 خرداد در حاشیه هفتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در سالن همایشهای صدا وسیما به کار خود ادامه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *