سوهانی: دغدغه من در «جای خالی» به تصویرکشیدن سبک زندگی اسلامی بود

مستند «جای خالی» به کارگردانی کمیل سوهانی درباره سبک زندگی اسلامی است. کمیل سوهانی در همین باره گفت: دغدغه من برای ساخت مستند «جای خالی» به تصویر کشیدن سبک زندگی اسلامی است. «جای خالی» مستندی با موضوع فرهنگ عمومی و رفتار‌های اجتماعی مردم ایران است. در این مستند سعی کردیم به بررسی رفتارهای اجتماعی مردم بپردازیم و این رفتار‌ها را براساس ملاک‌ها تشویق کنیم یا نسبت به آنها انتقاد داشته باشیم. به همین منظور در ساخت فیلم با ۱۶ کار‌شناس حوزه فرهنگ و رفتار‌های اجتماعی به گفت‌ و‌گو پرداختیم. این ۱۶ نفر شامل ۳ وزیر ارشاد در سه کابینه مختلف و نویسندگان کتاب‌های پرفروش در حوزه فرهنگ و رفتار‌های اجتماعی بودند. در حقیقت هدف این فیلم ایجاد فضای گفتمانی درباره آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی اضافه کرد: برای مثال ما ایرانیان اکثرا در رانندگی کردن که یک رفتار اجتماعی است مشکل داریم. در مستند «جای خالی» سعی کردیم همین موضوع را نقد کنیم و به پاسخ مناسبی در این حوزه برسیم. دغدغه اصلی من از ساخت این فیلم پرداختن به سبک زندگی اسلامی است که در طی ۲۱ سوال توسط مقام معظم رهبری مطرح شد. ما در ساخت این مستند سعی کردیم تعدادی از این سوالات که قابلیت به تصویر کشیده شدن داشتند را بررسی کرده و با همفکری کار‌شناسان ریشه یابی کرده و پاسخی مفید به بیننده ارائه دهیم.

کمیل سوهانی درباره اکران این مستند گفت: مستند «جای خالی» موفق شد در جشنواره عمار عنوان بهترین فیلم را در بخش نقد درون گفتمان به خود اختصاص دهد. در تلاش هستیم تا این مستند را در جشنواره‌های دیگر نظیر جشنواره فجر شرکت دهیم. علاوه برآن این مستند در بیش از ۲۰ دانشگاه کشور اکران شد. «جای خالی» در دانشگاه‌های امیر کبیر، صدا و سیما، مشهد، اصفهان و…. اکران شد و من در آن دانشگاه‌ها حضور داشتم و با دانشجویان درباره موضوع فرهنگ عمومی و رفتار‌های اجتماعی به گفتگو پرداختم.

مستند جای خالی تولید موسسه سفیرفیلم است. محمد صادق باطنی تهیه کننده و آرین طاهری نویسنده این مستند هستند.

منبع: پایگاه خبری- تحلیلی سوره سینما

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *