برگزاری مراسم رونمایی از مستند “انقلاب در خیابان روزولت”

جنتی: تولید محتوای مناسب با فطرت پاک فرزندان وظیفه همه است

 به گزارش خبرنگار سفیرفیلم، شب گذشته 10 خرداد ماه اختتام هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال در بخش‌های تارنماهای اینترنتی و رسانه های برخط، نرم افزارهای تلفن همراه و سامانه های بر خط غیراینترنتی، بازی های رایانه ای و سرگرمی های دیجیتال، نرم افزارهای رسانه ای، هنرهای دیجیتال، ایده، پژوهش و فناوری، تولیدات دانش‌آموزی و نشر دیجیتال در تالار وحدت و با حضور دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

جنتی در این آیین اختتام بیان داشت: جشنواره رسانه های دیجیتال از طرفی محملی است از فرصت های جدید برای رقابت علمی و طرازمند میان فعالان و نخبگان فرهنگی این عرصه و از طرفی نیز کارشناسان دلسوز این حوزه با رصد دقیق بر فعالیت ها و ظرفیت های فضای دیجیتال کشور اشراف می یابند و از آن برای استفاده فرهنگی بیشتر بهره می برند.

1

وزیر ارشاد اسلامی دنیای امروز را دنیای ارتباطات دانست و افزود: دنیای امروز، دنیای ارتباطات و رسانه هاست و در این دنیا هرکس تسلط بیشتری بر انتقال اطلاعات و داده ها داشته باشد، توانایی بیشتری برای تحقق اهداف خود دارد.

وی بسترهای نوین تبادل اطلاعات دیجیتال را اصلی ترین عامل تاثیرگذار در دنیای ارتباطات عنوان کرد و گفت: عصر ما از سویی عصر دیجیتال خوانده می شود و از سویی دیگر عصر فرهنگ های نوین و تحول فرهنگی خوانده می شود. به عبارتی می توان گفت تحول تکنولوژیک ارتباطاتی بیشترین نقش را در فرآیند تحول فرهنگی خواهد داشت. لذا از این جهت توجه و مدیریت رابطه فرهنگ و رسانه های دیجیتال به عنوان مهمترین استراتژی مدیران فرهنگی باید قرار گیرد و وزارت ارشاد در این عرصه برای مقابله با آسیب های احتمالی و بهره گیری از قابلیت های آن وظیفه مهمی ایفا خواهد کرد.

جنتی تولید محتوای مناسب با فطرت پاک فرزندان این مرز و بوم را وظیفه همه مسئولان و فعالان فرهنگی این عرصه خواند و افزود: ظرفیت های بسیاری در این عرصه موجود است و باید تولید محتوای ارزشی مناسب را که موجبات رضایت خانواده های ایرانی را فراهم می کند، افزایش داد.

وزیر ارشاد اسلامی با طرح این سوال که آیا امروز ایران اسلامی با برخورداری از ریشه تاریخی کم نظیر در جایگاهی متناسب با فرهنگ غنی خود در این عرصه قرار دارد، خاطرنشان کرد: وظیفه دولت در این میان فراهم کردن امکان دسترسی همه افراد به این فناوری ها و بکارگیری همه در نهضت تولید محتوای ملی است.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *