مصطفی رضوانی معاون عرضه و تعاملات سفیرفیلم درباره میزان استقبال مخاطبان از مستند «مصاف 1» بیان داشت: «پس از رونمایی مستند مصاف در 6 روز، 98 مجموعه (شامل پایگاههای بسیج شهری، حوزههای بسیج دانشجویی، مساجد، مراکز فرهنگی، فرهنگسراها، روستاها و دانشگاهها) برای اکران مستند مصاف اعلام آمادگی کردند که 79 مجموعه از این جمع را دانشگاههای سراسر کشور تشکیل میدادند. مجموعههایی از استانهای، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، تهران، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، قم، فارس، اصفهان، گرگان، گیلان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، یزد، کرمان، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و قشم.»
وی افزود: «این آمار با توجه به همزمانی اکران این فیلم و امتحانات میان ترم دانشگاهها عددی قابل توجه بود، عددی که پس از سه هفته به 120 اکران در سراسر کشور رسید.»
رضوانی درباره تاثیرات این حجم اکران دانشجویی یک فیلم بیان داشت: «پخش این مستند در هر دانشگاه باعث به وجود آمدن بحثهای قابل توجهی پیرامون تاریخ انقلاب و واقعه 18 تیر میشد. با توجه به فضای آن روزهای کشور و همزمانی اکران این مستند با نامنویسی آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری، بحثهای بسیاری حول این مستند راجع به حواشی زندگی سیاسی آقای هاشمی صورت گرفت که این موضوع نیز در دیدهشدن فیلم نقش به سزایی داشت.»
وی همچنین درباره میزان فروش این مستند نیز گفت: «فروش مصاف از خرداد 92 و همزمان با تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در شبکه توزیع آثار سفیرفیلم آغاز شد و از همان ابتدا با اقبال بسیار خوب مخاطبان برای خرید این اثر مواجه شد به طوری که بسیاری از نمایندگی های سفیر بوسیله این مستند با مجموعه سفیرفیلم آشنا شده و از مشتریان پروپاقرص سایر مستندها نیز شدند. میزان این فروش به قدری بالا بود که توانست رکوردهای فروش یک مستند سیاسی را در ایران بشکند و گردش مالی بالایی را به خود اختصاص دهد. به طوری که با میزان فروش 1.5 برابر مستند پر سروصدای میراث آلبرتا (اثری دیگر از سفیرفیلم و پرفروش ترین اثر قبل از مستند مصاف) روبرو شد.»
منبع: هفته نامه پنجره، شماره 202