نامه سرگشاده سفیرفیلم خطاب به وزیر اقتصاد

به گزارش سفیرفیلم، این موسسه نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر اقتصاد منتشر کرد. در بخشی از این نامه آمده است: «امروز مشکلات و معضلات فوری اقتصادی در سطح جامعه وجود دارد که انتظار عمومی از دولت دهم حل و رفع این مسائل بوده است.»

متن کامل این نامه را از قست زیر بخوانید:

جناب آقای دکتر حسینی

با سلام و احترام؛
امروز مشکلات و معضلات فوری اقتصادی در سطح جامعه وجود دارد که انتظار عمومی از دولت دهم حل و رفع این مسائل بوده است. اما متاسفانه در چند ماه اخیر مشاهده میشود که به جای رفع مشکلات اقدامات گسترده ای در جهت فرافکنی و انداختن تمام مسئولیت بر دوش غول خودساخته ای به نام تحریم صورت می‏پذیرد.
از این رو مرکز مستند سفیر بر خود دید که با محوریت مساله تحریم، ابعاد این هجوم ددمنشانه اقتصادی به ایران اسلامی را بررسی کرده تا از یک سو میزان اثرگذاری مثبت و منفی تحریمها بر اقتصاد کشور سنجیده شده و از سوی دیگر مشکلات موجود در حوزه اقتصاد ریشه‏یابی شود تا مشخص گردد چه میزان از این معضلات به دلیل تحریم و چه مقداری از آن به جهت تدابیر اشتباه یا عدم تدبیر به موقع تیم اقتصادی دولت بوده است.
به همین جهت و بنا به توصیه رهبر انقلاب که فرموده بودند مسئولین پیرامون اقداماتشان جهت اصلاح وضع معیشت گزارش دهند، ما اعضای مرکز مستند سفیر چندین بار به حضرتعالی برای انجام مصاحبه‏ای با همین موضوع مراجعه کردیم که متاسفانه با پاسخ منفی از سوی شما مواجه شدیم، و این امر برای ما بسیار دردآور بود که در مساله‏ای به اهمیت تحریم کسی حاضر نیست پاسخگو باشد! چرا که این مرکز در چند ماه پیش از این نیز تلاش کرده بود حسن نیت خویش را با ارسال نامه‏ای خطاب به حضرتعالی جهت اعلام آمادگی برای کمک در حل چالش¬های اقتصادی پیش رو اعلام کند. نامه‏ای که آن نیز بی‏پاسخ ماند.
جناب آقای دکتر!
این مستند توسط کسانی ساخته شده که خود از وضعیت اقتصادی فعلی ضربه خورده‏اند. راوی این مستند به دلیل مشکلات بازار کاغذ و تعطیلی نشریه‏ای که در آن کار می کرد شغل خود را از دست داده بود. از این رو حقیقتا میخواستیم بدانیم که چرا وضع، این گونه شده است؟! و امروز پس از چندین ماه تلاش و تحقیق گمان ما بر این است که تحریم‏ها نه به مثابه یک بیماری لاعلاج که شبیه بیماری سختی بود که هم قابل پیش‏بینی می‏نمود و هم قابل درمان است. و سعی کردیم  این تحلیل را با چاشنی استناد، استدلال و بحث کارشناسی به تصویر بکشیم. بنابراین از شما و همکارانتان دعوت میکنیم تا در روز دوشنبه ساعت ۱۳:۳۰ در دانشگاه علم و صنعت حاضر شده و به تماشای مستند «نبرد خاموش» بنشینید تا نقدی مشفقانه بر عملکرد خود و دیگر دستگاه‏های اقتصادی دولت را به نظاره بنشینید. باشد که این تصویر، آینه‏ای شفاف‏تر جهت نمایش حقیقت به مسئولین و مردم باشد.
والسلام علی من اتبع الهدی
سفیرفیلم
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *