جو کاذب رسانه‌ای، مستندسازان را از بازخوانی تاریخ باز‌ نمی‌دارد

به گزارش سفیرفیلم، روابط عمومی این موسسه در پی حاشیه سازی های چند روز اخیر پیرامون یکی از مستندهای تولیدی این مرکز جوابیه ای را منتشر کرد.

متن کامل این جوابیه در ادامه می آید:

باسمه تعالی

بیش از یک سال از رونمایی مستند سیاسی- تاریخی «مصاف1» می‌گذرد. مستندی که از نخستین تجربه‌های اکران خود با استقبال بسیار مخاطبان، فرهیختگان و تاریخ‌نگاران و سپس با فروش میلیونی مواجه شد. اکنون و پس از ضمیمه‌شدن این مستند به هفته‌نامه «پنجره» در سالروز واقعه 18 تیر 78، تعدادی از سایت‌های خبری که بعضا مسئولین آن‌ها از سوی دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه شده‌اند، جوی رسانه‌ای را علیه مرکز سفیرفیلم آغاز کردند.

سناریو به حدی بی‌پایه و اساس بود که طراحان آن با توسل‌ به دروغی بزرگ سعی در پیوند عناصر داستان خود داشتند. این رسانه‌ها از سر جهل یا نفرت از تاریخ بازگوشده در مستند «مصاف1»، مدعی شدند مرکز سفیرفیلم در ادامه جریان تخریبی خود علیه دولت، مستند «مصاف1» را پس از مستند «من روحانی هستم» تولید و اقدام به توزیع رایگان کرده و در آن از آرشیو محرمانه صداوسیما استفاده شده است. پس از این جوسازی‌ها تعدادی از نمایندگان محترم مجلس و فعالان سیاسی نیز به این جریان وارد شدند. اشخاصی همچون غلامعلی جعفرزاده، کاظم جلالی، حمیدرضا جلایی‌پور و احمد شیرزاد در حالی به موضع‌گیری‌های غیرمنطقی پیرامون این مستند و آرشیوهای استفاده‌شده در آن پرداختند که بارها و بارها از سوی عوامل این مستند تأکید شد به هیچ آرشیو محرمانه‌ای دسترسی نداشته‌اند و برای جمع‌آوری آنها زحمت و زمان زیادی صرف کرده‌اند. اغلب آرشیو استفاده شده در این مستند از شبکه‌های شبکه AP، Framepool و youtub Cspan بوده است و باقی آن بخش‌هایی از خطبه‌‌های نمازهای جمعه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله جنتی و حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی می‌باشد که در تعامل با مرکز آرشیو صداوسیما و بدون هیچ قید محرمانه‌ای دریافت شده است. گفتنی است تصاویر خطبه‌های نماز جمعه که هزاران نفر در آن حضور داشته‌اند، جزء آرشیو محرمانه صداوسیما محسوب نمی‌شود.

علی ای حال همه این جوسازی‌ها در حالی انجام می‌شود که همواره استناد تاریخی و پژوهش‌محور از شاخصه‌های آثار سفیرفیلم بوده و یقیناً ایجاد اینگونه جوهای کاذب رسانه‌ای جوانان فیلمساز را از بازخوانی تاریخ باز‌نمی‌دارد.

روابط عمومی موسسه سفیرفیلم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *