سینما فلسطین میزبان فیلم‌های جشنواره یاس شد

شب گذشته حسین مسافرآستانه، دبیر جشنواره فیلم یاس و مدیرموسسه رسانه‌های تصویری در برنامه هفت حضور یافت و درباره این دوره از جشنواره سخن گفت.

وی در توضیح برگزاری جشنواره یاس گفت: این جشنواره از یکم شهریورآغازمی شود و تا ششم این ماه ادامه دارد و شهرستان آمل به عنوان محل برگزاری این جشنواره تعیین شده است که همزمان با آن در برخی دیگر از شهرهای استان مازندران و تهران نیز سالن هایی برای اکران آثار اختصاص داده شده است.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری بیان کرد: به تصمیم شورای سیاست گذاری در جشنواره یاس امسال سه بخش جدید نیز اضافه شده است که اضافه شدن این بخش‌ها نیز حاکی از اهمیت این نوع جشنواره ها می باشد.

مسافر آستانه در بیان چرایی برگزاری چنین جشنواره‌هایی اظهار کرد: نمایش های ویدئویی از حساسیت خاصی برخوردار هستند و هم به لحاظ فرهنگی و هم به لحاظ اقتصادی حائز اهمیت می‌باشند چون با سطح وسیع تری در سینما حضور دارند.  از دیگر سو استعداد شناسی و کشف استعدادها از دیگر ضرورت‌های برگزاری چنین جشنواره‌هایی است.

وی در پاسخ به این سوال که موسسه رسانه های تصویری چه اقداماتی در خصوص فیلم هایی که به شانه تخم مرغی شناخته می شدند انجام داده است گفت: در جشنواره یاس آثاری از این دست نیز مورد داوری و بررسی قرار نخواهند گرفت و منتخب آثار در این جشنواره، خط مشی ما در آینده خواهد بود. اگرچه نیز یک سطحی از آثار در این جشنواره معرفی می‌شود که نمی‌توان صددرصد بدان مطمئن بود که خط مشی را ایجاد می کنند اما ادامه این جشنواره باید بتواند این خط مشی را تضمین کند.

حسین مسافر آستانه در پایان درباره تعطیلی موسسه رسانه های تصویری توضیح داد و گفت: انعکاس تعطیلی موسسه رسانه های تصویری یک برداشت شخصی بوده است که در ادامه نیز آقای جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خود با بیان اینکه منظور از این تعطیلی ایجاد یک نگاه جدید در تقابل با نگاه سنتی که نسبت به موسسه وجود داشته، بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *