تولید مستندی با موضوع قاچاق سوخت در مرکز گسترش

 رضا خوشدل ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: موضوع این مستند درباره قاچاق سوخت در مرزهای شرقی ایران است. این مستند روایتگر قصه‌ای فردی به نام «واحد» است که سوخت را از ایران با قایق به مرز پاکستان می‌برد.

وی افزود: مشکلات زندگی واحد، دشواری‌هایی که با آن رو به رو است، چگونگی انتقال سوخت به پاکستان، تکنیک‌ها، ابزار‌ها و آدم‌های این کار، از مسائلی است که مستند «واحد، صادر کننده نفتی» به آن می‌پردازد.

خوشدل در پایان گفت: در حال حاضر مراحل پیش تولید این مستند به اتمام رسیده و عوامل کار نیز معین شدند، اما به دلیل گرمای هوای سیستان و بلوچستان تصویربرداری این مستند از اواسط شهریور ماه آغاز می‌شود.

مازیار مشتاق گوهری نیز درباره ویژگی این مستند گفت: ساختار این مستند مشاهده گر و بر مبنای اصول کلاسیک سینماحقیقت است.

وی افزود: به طور کلی تصویربرداری قسمت اعظم این پروژه از سراوان و منطقه‌های سرباز سیستان و بلوچستان شروع شده و تا گوا‌تر و مرز پاکستان ادامه خواهد داشت. مراحل تولید این فیلم به دلیل حساسیت زیاد موضوع کمی با تامل دنبال می‌شود.

مشتاق گوهری تاکید کرد: از کودکی در استان سیستان و بلوچستان زندگی کردم و این موضوع، مقوله‌ای بود که مدام با آن روبه رو بودم. در حال حاضر فرصتی پیدا شده که مشاهدات ما شکل عیتی‏تری به خود گیرد. دغدغه گروه تولید قبل از شروع مستند «واحد، صادرکننده نفتی» این بود که آیا جابه جایی سوخت از دید افراد، قاچاق به حساب می‌آید یا شکلی از صادرات است!

این مستندساز در پایان گفت: بحث جابه جایی سوخت، حتی در سفرهای قبلی و ساخت مستند «گاندو» و «پرواز در آب» در میان بود. برای مثال زمانی که مشغول کار بر روی پروژه «گاندو» بودم، به این نکته رسیدم که بخشی از آلودگی زیست محیطی این رودخانه مربوط به همین سوخت‌هایی است که به شکل نادرست از بستر رود عبور کرده و به داخل آب نفوذ می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *