«سینمامارکت» فروشگاهی برای فروش و اکران آثار فیلمسازان انقلابی

به گزارش خبرنگار سفیرفیلم، دیروز 4 شهریور ماه در حاشیه چهارمین روز از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی فروشگاه مجازی محصولات فرهنگی «سینمامارکت» رونمایی شد.

این مراسم عصر دیروز از طرف موسسه سفیرفیلم، خانه مستند انقلاب اسلامی و موسسه فرهنگی زلال هنر، بانیان اصلی این فروشگاه آنلاین به آدرسcinemamarket.ir و با حضور نمایندگان این سه موسسه در غرفه سفیرفیلم برگزار شد.

11

 «سینمامارکت» حاصل همکاری سه موسسه سفیرفیلم، خانه مستند و نجوای زلال هنر

محمد ارژنگ، مدیر فروش «سینمامارکت» در ابتدای مراسم رونمایی درخصوص این فروشگاه گفت: «سینمامارکت» حاصل همکاری سه موسسه سفیرفیلم، خانه مستند و نجوای زلال هنر است و در گام اول آثار این موسسات به فروش می‌رسد. البته آثار موسسات دیگر نیز به مرور به لیست محصولات اضافه خواهد شد.

ارژنگ خاطرنشان کرد: فروش محصولات این فروشگاه در قدم اول با مستند شروع شده است، اما در ادامه وارد قالب‌های متنوع دیگری نظیر سینمایی، داستانی، انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای و… خواهیم شد.

برخورداری از دو شیوه متفاوت «خرید پستی» و «خرید لینک  دانلود»

وی ویژگی اصلی این فروشگاه آنلاین را برخورداری از دو شیوه متفاوت خرید محصول از طریق «خرید پستی» و «خرید لینک دانلود امن و غیرقابل‌ کپی» عنوان کرد و افزود: با این اقدام شاهد کاهش چشمگیر هزینه‌های زیرساختی، امکان سودرسانی بیشتر به تولیدکنندگان و تسهیل پروسه خرید برای مشتریان خواهیم بود.

ارژنگ ویژگی‌های دیگر این فروشگاه اینترنتی را تنوع موضوعی بالا نظیر استکبار ستیزی، شهدای هسته ای، اقتصاد مقاومتی، اردوهای جهادی، دفاع مقدس، حجاب، اهل‌ بیت، سبک زندگی، جهان اسلام، غرب، نقد جریان روشنفکری، بحران جمعیت، آسیب‌های اجتماعی و … عنوان کرد.

وی محصولات عرضه شده در این فروشگاه را برخوردار از کیفیت نسبی هنری و محتوایی دانست و گفت: در «سینمامارکت» آثار جدید و پخش‌نشده‌ای نظیر مالکیه، در قلب برف، گزارش یک معجزه، رودیون، درباره غرب و برترین مستندهای تولیدشده در سال‌های اخیر همچون نبرد خاموش، مصاف به فروش می‌رسد.

دعوت از سایر تولیدکنندکان برای شرکت در شبکه فروش «سینمامارکت»

مدیر فروش «سینمامارکت» با دعوت از سایر تولیدکنندکان محصولات سمعی- بصری برای شرکت در شبکه فروش اینترنتی محصولات فرهنگی، بیان داشت: گروهها و موسسات سمعی بصری دیگر میتوانند در صورت تمایل برای درج آثار و همچنین اطلاع از شرایط حضور در سینمامارکت، درخواست خود را به ایمیلInfo@cinemamarket.ir  ارسال کنند.

400

خانه مستند 300 اثر کوتاه و بلند ساخته است

در ادامه مهدی مطهر، نماینده خانه مستند انقلاب اسلامی بیان داشت: خانه مستند شامل جمعی از جوانان انقلابی است که برنامه ترکیبی «گره» را در صداوسیما اجرا می‌کردند. ما در فاز اول آغاز به ساخت فیلم‌هایی در حوزه اردوهای جهادی و جبهه مقاومت نظیر سوریه کردیم. همزمان با شکل‌گیری شبکه تلویزیونی افق، زمنیه نمایش این آثار فراهم شد. خانه مستند اکنون حدود 300 اثر کوتاه و بلند ساخته است.

وی بهره‌برداری از تیم‌های پژوهشی علوم انسانی وجهه مشخصه آثار خانه مستند عنوان کرد  افزود: ما هرچند نسبت به مسائل روز جامعه و اتفاقات سیاسی- اجتماعی آن عکس‌العمل کندتری داریم، اما سعی کرده‌ایم اغلب با تأمل بیشتر و نگاه به تاریخ و گذشته فیلم بسازیم. چیزی که خودمان جدی‌تر گرفتیم بها دادن به افرادی است که در فضای حزب‌الهی در حال رشد هستند و اغلب آثار توسط نیروهای کاراولی ساخته شده است.

33

مطهر: مستندهایی درباره جزایر سه گانه، شیخ عیسی قاسم، آلودگی صوتی و ذوالقرنین در راه است

مطهر درباره تولیدات جدید خانه مستند بیان داشت: مستندی به کارگردانی حامد شکیبا درباره جزایر سه گانه در حال تدوین است. همچنین مستند پرتره شیخ عیسی قاسم را در پیش داریم که مراحل نهایی خود را سپری می‌کند. مستند «نویز»، مستند دیگری است که در راستای سبک زندگی و درباره آلودگی صوتی است و مراحل انتهای کار را پشت سر می‌گذارد. مستندی درباره ذوالقرنین با بیش از نیمی موشن گرافیک به تازگی کلیک خورده است. مستند داعش ما نیز به تازگی رونمایی شده است و شبکه افق نمایش آن را آغاز کرده است.

مطهر مستند را مهجور و تولید آن را اغلب با مشکل مالی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تأمین بخشی از این هزینه از طریق فروش و عرضه تولیدات می‌تواند این مشکل را تاحدودی حل کند. لذا «سینمامارکت» را با همکاری دوستان تأسیس کردیم و امیدورام با قدرت ادامه یابد.

در ادامه این مراسم امیر مهریزدان، مسئول موسسه فرهنگی زلال هنر بیان داشت: «زلال هنر» موسسه‌ای خصوصی است با جهت‌گیری انقلاب اسلامی و محوریت بررسی سبک زندگی. در همین راستا سعی می‌کنیم از تولیدات پیشنهادی حمایت کنیم. ما تا به امروز حدود 15 اثر اولید شده یا در دست تولید داریم. آخرین تولیدات ما فیلم مستند «تاکسی مدرسه»، «فصل سیب» و «جواد الائمه» بوده است که تصویربرداری آن انجام شده است و در دست تدوین است.

333

مهریزدان: راه اندازی «سینمامارکت» بسیار بابرکت و خجسته خواهد بود

وی افزود: مستند دیگری نیز برای یکی از شاعران بزرگ انقلاب اسلامی در دست طراحی و ساخت داریم. طرح دیگری نیز در راستای معرفی اسوه‌های انقلاب اسلامی در دست نگارش است. همچنین موضوعاتی در زمینه همسایه و مسجد قرار است ساخته شود. البته تا به حال 5 فیلم در حوزه مسجد کار کرده‌ایم. فیلم «آنچه به این خانه رواست» نیز هفته پیش رونمایی شد.

این مستندساز درخصوص «سینمامارکت» بیان داشت: ما همواره در ساخت مستند مشکلات عمده‌ای داشتیم. عمده‌ترین مشکلات ما نیز طراحی و عرضه محصول بود. لذا راه‌اندازی شبکه فروش «سینمامارکت» بسیار بابرکت خواهد بود و از این حرکت خوشحالم و از بانیان آن تشکر می‌کنم. امیدوارم محلی برای رونق آثار مستند شود.

توسعه «سینمامارکت» امکانی برای نمایش و عرضه محصولات مستندسازان مستقل 

مهریزدان توسعه این فروشگاه را امکانی برای نمایش و عرضه محصولات مستندسازان مستقل عنوان کرد و گفت: این حرکت، حرکت خجسته‌ای است و امیدوارم مرکزی برای نمایش آثار فیلمسازان و به خصوص مستندسازان انقلابی شود.

همچنین مصطفی رضوانی، معاون عرضه و تعاملات سفیرفیلم در انتهای نشست رونمایی از «سینمامارکت» بیان داشت: سفیرفیلم در سال 89 و پس از فتنه 88 با مستند «یزدان تفنگ ندارد» کار خود را شروع کرد و از همان ابتدا نیز اصلی‌ترین دغدغه‌اش موضوعاتی با محوریت داخل و عمدتا موضوعات برگرفته از دغدغه‌های درون دانشگاه بوده است.

رضوانی: عرضه و توزیع آثار مستند یک برگ برنده است

وی ادامه داد: ما از همان ابتدای تولیدات‌مان، به عرضه و توزیع مستند فکر کردیم و احساس کردیم این می‌تواند یک برگ برنده برای‌ ما باشد. لذا از همان زمان به مباحثی نظیر رونمایی، اکران‌های دانشگاهی، فروش، ساخت تیزر و… برای هر اثر فکر کردیم.

22

مشکلات مالی انگیزه اصلی موسسات فرهنگی از راه‌اندازی «سینمامارکت»

رضوانی مشکلات مالی ماه‌های اخیر برای موسسات فرهنگی را یکی از انگیزه‌های راه‌اندازی این فروشگاه آنلاین عنوان کرد و افزود: به فکر این افتادیم که بتوانیم از این بستر بهره ببریم و کمی از بار این فشار کم کنیم. کم کم مسئله‌ای به نام همکاری و کار مشترک تعریف شد. لذا در حوزه‌های مشترک خود به فکر همکاری افتادیم. قبل از تولید مشترک، به فکر عرضه مشترک افتادیم. لذا طرح «سینمامارکت» را با همکاری دوستان اجرا کردیم.

سامانه مشترک اکران‌های دانشگاهی آثار به این فروشگاه اضافه خواهد شد

این مستندساز از راه‌اندازی بخش اکران این فروشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این فروشگاه قرار است در سه حوزه فروش فیزیکی به صورت پستی، فروش اینترنتی به صورت فروش لینک دانلود و اکران‌های دانشگاهی محصولات برنامه‌ریزی کند. همچنین بنای عرضه مستندهای کوتاه و رایگان را نیز در همین بستر داریم.

وی خاطرنشان کرد: سامانه مشترک اکران‌های دانشگاهی نیز با همین اسم و برند از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود و با همکاری تشکلات دانشگاهی دانشگاه‌ها برنامه مشترکی را آغاز خواهیم کرد.

«من روحانی هستم» نمونه موفق عرضه یک مستند

رضوانی در انتها با اعلام خبر رونمایی از مستند «فاکتور صوری» جدیدترین اثر سفیرفیلم در مهرماه امسال گفت: رویکرد این مستند در قبال نقد سیستم نظام بانکی، رویکردی متفاوت از آنچه تاکنون شاهد بودیم، است. همچنین ساخت دو مستند جدید دیگر نیز به اتمام رسیده است. یکی مستندی در حوزه نشر کتاب است و دیگری مستندی در حوزه خصوصی‌سازی با محوریت صنعت سیمان است که مراحل انتهایی تدوین خود را سپری می‌کند. تجربه خوبی نیز امسال با عرضه محصول موسسه شفق‌مدیا یعنی «من روحانی هستم» داشتیم که نمونه موفقی برای عرضه یک مستند بود و توانست به مرحله سوددهی برسد.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *