تهور در پرداختن به سوژه‌ها تمایز آثار سفیرفیلم با دیگران است

وحید یامین پور، کارشناس رسانه در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با حضور در غرفه موسسه سفیر در گفت وگو با خبرنگار سفیرفیلم گفت: «یکی از خصوصیاتی که سفیرفیلم دارد و سبب تمایز آثار آن شده است، تهور در پرداختن به سوژه ها است و این، خاص بچه های انقلاب است. چرا که آنها هم به لحاظ مبنایی قوت دارند و هم نظام مطمئن است از جانب آنها خطری انقلاب را تهدید نمی کند.»

وی مواجهه با سوژه ها با تهور و و شجاعت بیشتر را وجه تمایز آثار سفیر با آثار تلویزیونی و جشنواره ها دانست و افزود: «امروز تمام کارهای شما دیده می شود و این تهور، تهور فردشکنانه و غیرمعقول هم نیست. چون تهور، همسایه بی ادبی، بی منطقی و چارچوب شکن است. اما این تهور، یک تهور مثبت است که کمک می کند تا سوژه ها بهتر شکافته شوند. گویی مخاطب احساس می کند به او احترم گذاشته شده است، با او شوخی نمی کنید و سرش را قرار نیست با چند چیز گرم کنیم.»

حضور دکتر وحید یامین پور- کارشناس رسانه در غرفه سفیرفیلم

یامین پور بیان داشت: «منتها این موضوع ممکن است آفتی نیز داشته باشد. آن هم اینکه احساس شود شجاعت در پرداختن به سوژه ها، جای پژوهش رسانه ای را می گیرد. البته تا به حال اینگونه نبوده است، اما دوستان باید توجه کنند که درب مستندسازی روی پاشنه تحقیق می چرخد.»

این کارشناس رسانه در پاسخ به اینکه «نظر شما درباره مستندهای تاریخی سفیر نظیر مصاف چیست؟» اظهار داشت: «من خودم داور بخش تاریخی جشنواره عمار امسال بودم و این مستند را برگزیدیم اما به نظر من مستند «من روحانی هستم» خیلی قوی تر از مستند «مصاف» بود. در واقع پروژه «مصاف» لو رفته است؛ یعنی تحلیلی که «مصاف» از دوران کارگزاران و اصلاحات ارائه می کند، یک تحلیل بارها شنیده شده و تکراری است. بداعت و نوآوری ای که در «من روحانی هستم» است، در «مصاف» نیست. تدوین و سیر روایی «من روحانی هستم» بسیار جلوتر از «مصاف» است. من معتقدم در فن مستندسازی سیاسی و تاریخی «من روحانی هستم» یک جهش در میان آثار موجود است.»

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *