مستند «فاکتور صوری» در موسسه امام خمینی(ره) قم نقد شد

سیدمهدی کرباسی در نشست نقد و بررسی مستند «فاکتور صوری» تازه ترین اثر سفیرفیلم که دوشنبه شب 24 شهریورماه 93 در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: فاکتور صوری با هدف بررسی پدیده شوم ربا در نظام بانکی کشور وهمچنین راهکارهای غیر قانونی برای اخذ وام مثل استفاده از فاکتورهای جعلی برای گرفتن وام‌های غیر مرتبط تولید شده است.

کارگردان «فاکتور صوری» با بیان اینکه نظام بانکداری کشور درگیر مسائل گوناگونی است که آن را از حالت شرعی خارج کرده است افزود: با اجرای قانون بانکداری بدون ربا که در سال 62 تصویب شده است، بخش زیادی از مشکلات فعلی حل می شود.

DSC_4010

وحید زارع عضو تیم پژوهشی مستند «فاکتور صوری» هم درباره مراحل تحقیق و پژوهش این فیلم اظهار کرد: روند تولید «فاکتور صوری» دو سال طول کشید و در جلسه حاضر در موسسه امام خمینی (ره) در پی کسب نظرات صاحبنظران این حوزه علمیه قم در خصوص بانکداری اسلام هستیم تا در روند تکیمل و رونمایی از مستند از آن استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم رجایی پور در این نشست با تقدیر از پرداختن این گروه مستند ساز به بحث بانکداری اسلامی گفت: صرف پرداختن به این مسئله اتفاق مبارکی است که باید پیش از این انجام می شد.

DSC_3942

عضوهیئت علمی گروه اقتصاد موسسه امام خمینی(ره) افزود: این مستند می توانست در کنار پرداختن به مسئله فاکتورهای جعلی در نظام بانکداری، به مسئله اصلاح ساختارها در این زمینه نیز ورود پیدا کند که متاسفانه در این زمینه کار پژوهشی زیادی صورت نگرفته است.

«فاکتور صوری» به کارگردانی سیدمهدی کرباسی، مستندی 45 دقیقه‌ای در نقد نظام بانکداری کشور است. طلبه‌ی جوان راوی این مستند، در سفر به شهرهای مختلف کشور برای یافتن پاسخ سوال‌های خود، به میزان اجرایی شدن قانون بانکداری بدون ربا می‌پردازد.

این مستند هشتم مهرماه امسال در دانشگاه صنعتی شریف رونمایی ‌می‌شود.

گزارش تصویری این مراسم را از اینجا ببینید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *