مقدم‌دوست: بی‌تاب ساختن یک فیلم دفاع‌مقدسی هستم

هادی مقدم‌دوست، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در حاشیه افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت گفت: از زمان نوجوانی به یاد دارم که جنگ شروع شده بود و ما دفاع مقدس را به خوبی حس کردیم. در آن زمان‌ها ما گاهی اوقات صبح‌ها با فراخوان اینکه در کوچه شهید آورده‌اند بلند می‌شدیم. زمانی هم که جنگ با موشک‌ها به شهرها کشیده شد این فضا برای ما ملموس‌تر شد.

وی با ابیان اینکه هسته اصلی سریال «وضعیت سفید» را موشک باران شهری تشکیل می‌داد، افزود:  این سریال هم قطعا برگرفته از تجربیات شخصی بود. ما قبل از سریال «وضعیت سفید» در سال 77 روی مجموعه‌ای به نام «سوانح العشاق» که درباره جانبازان است کار می‌کردیم که این نشان از علاقه ما به حوزه دفاع مقدس بوده است.

مقدم دوست تصریح کرد: امیدوارم که کار بعدی سینمایی من یک کار دفاع‌مقدسی باشد و خودم بی‌تاب ساختن یک فیلم دفاع‌مقدسی هستم.

این نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه هنوز عرصه‌های زیادی در حوزه دفاع مقدس وجود دارد که درباره آن هنوز کار نشده است، گفت: حوزه دفاع مقدس و سینمای آن از گونه‌های بومی در سینمای ایران است. ما آثار جنگی زیادی داریم اما سینمای دفاع مقدس و ژانر سینمای دفاع مقدس اکنون پا گرفته و در حال ادامه دادن کار خود است.

نویسنده فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» تصریح کرد: این نوع سینما که بسیارعرصه مهم است، احتیاج به یک دستگاه کامل دارد یعنی اینکه دردهای این عرصه نیازمند رقابت، تشویق،‌ تحسین، کشف، استعدادیابی و حمایت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *