در چگونگی پرداخت تسهیلات بانکی باید تجدیدنظر صورت گیرد

با پخش فیلم مستند فاکتور صوری به همت بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران، ساختار نظام اقتصادی و بانکداری اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

در این مراسم که سه‌شنبه 29 مهر در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی و اجتماعی برگزار شد، از دو تن از اساتید دانشکده علوم اقتصادی و اداری به عنوان مهمان دعوت گردید تا، پس از نمایش فیلم مستند فاکتور صوری، به بیان نظرات خود در راستای سیستم بانکداری اسلامی و نظام اقتصادی و بانکی کشور پرداخته و به سوالات حاضران در این مراسم پاسخ گویند.

در ادامه دکتر گیلک‌حکیم‌آبادی عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه، با اشاره به سخنان مصباح مقدم و دکتر درخشان در مستند نمایش داده شده؛ افزود: نظام بانکداری به صورت منسجم و براساس قیود اسلامی طرح‌ریزی شده و انتقادهای وارد به این نظام صرفاً ناشی از عقاید برخی افراد است که عموماً نظرات شخصی خود را بیان می‌کنند.

دکتر پورفرج عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه، از دیگر مهمان این مراسم با اشاره به ساختار غلط پرداخت وام‌های بانکی و مشکلات مربوط به آن، اظهار داشت: چگونگی پرداخت تسهیلات بانکی در قالب عقود اسلامی، رسمی و اقتصادی می‌بایست به طور اساسی مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: نظام بانکداری اسلامی دارای مشکلات فراوانی است و محققان، پژوهشگران و دانشجویان می‌بایست درصدد طرح‌ریزی نظام جدید اقتصادی باشند.

منبع: پایگاه خبری روابط عمومی های استان مازندارن

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *