رونمایی از کتابفروشی اینترنتی طاقچه

محمد صدوقی مدیر پروژه «طاقچه» در شرکت خدمات هوشمند حصین همراه پردیس از افتتاح فروشگاه اینترنتی کتاب طاقچه توسط این موسسه خبر داد و اظهار داشت: نرم‌افزار طاقچه که در فاز اول برای سیستم عامل اندروید تعریف شده است شامل یک فروشگاه اینترنتی برای خرید کتاب است که بر روی گوشی‌های تلفن همراه و نیز تبلت‌ها نصب و قابل استفاده خواهد بود.

وی افزود: این نرم‌افزار با توافق حاصل شده با برخی از ناشران به عنوان صاحبان اثر، نسخه‌ای از فایل کتاب آنها را با فرمتهای PDF و EPUB تولید و برای استفاده عمومی در این سامانه به فروش می‌رساند.

به گفته صدوقی آثار ارائه شده از طریق این نرم‌افزار جدای از قیمت پایین تر از نسخه مکتوب اثر، قابلیت کپی شدن و نیز ارسال به غیر را دارا نیستند و در نتیجه و به منظور رعات حق مولف، تنها خریدار آنها قابلیت استفاده از آن را به واسطه نرم‌افزار  نصب شده به روی دستگاه خود خواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد: قیمت اعلام شده برای هر کتاب در این فروشگاه مجازی بر پایه قیمتی است که ناشر و مدیران این فروشگاه به روی آن توافق کرده‌اند که به دلیل حذف موضوع چاپ از فرآیند تولید کتاب بسیار پایین تر از قیمت نسخه چاپی آن خواهد بود

صدوقی افزود: طاقچه در فاز نخست کاری خود  به روی حوزه فعالیت خاصی متمرکز نیست و تمامی آثار ناشران علاقه‌مند را عرضه خواهد کرد اما در دراز مدت برنامه ما تمرکز بر ارائه کتاب‌های دانشگاهی است.

به گفته صدوقی این فروشگاه در حال حاضر و به منظور افتتاح ۲۵۰ عنوان کتاب را برای فورش آماده ارائه دارد و به همین اندازه نیز آثاری برای بارگذاری آماده شده که به تدریج به این شبکه افزوده خواهد شد.

یادآوری می‌شود فروشگاه اینترنتی کتاب طاقچه روز چهارشنبه آینده و در حاشیه اختتامیه همایش نشر الکترونیک که از سوی اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی کتابداری و اطلاع‌رسانی برگزار می‌شود، در تالار علامه امینی دانشگاه تهران رونمایی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *