بررسی حوادث سال 88 در مستند «گرمترین روزهای زمستان»

مهدی نقویان، کارگردان مستند «گاو خشمگین» از ساخت مستند «گرم‌ترین روز زمستان» به تهیه کنندگی شبکه افق خبر داد و گفت: موضوع این مستند اتفاقات سال 88 است.

وی درباره داستان این مستند گفت: داستان فیلم از اتفاقات روز 9 دی شروع می‌شود. ما می‌خواهیم در این فیلم به این سوال پاسخ دهیم که چرا مردم در آن روز راهپیمایی کردند و آن روز بزرگ را رقم زدند؟ در نتیجه برای رسیدن به پاسخ این سوال به سراغ اتفاقات سال 88 یعنی ماجرای 13 آبان، اتفاقات روز 16 آذر، عاشورای سال 88، روز قدس و… می‌رویم و اتفاقات رخ داده در آن روز‌ها را بررسی خواهیم کرد.

این مستندساز ادامه داد: در حقیقت این حوادث مهم، نزدیک به 10 سکانس را شامل می‌شود. سعی خواهیم کرد تمام این اتفاقات را بررسی کنیم تا به روز 9 دی برسیم. این مستند، مستند بازسازی است و در آن کمتر از صحنه‌های آرشیوی استفاده خواهد شد. اکنون کار پیش تولید را انجام می‌دهیم و تا 2 هفتهٔ آینده کار تصویربرداری را آغاز خواهیم کرد.

نقویان دربارهٔ حضور این مستند در جشنواره‌ها گفت: به احتمال فراوان این مستند 50 دقیقه‌ای را برای جشنواره عمار آماده خواهیم کرد. این مستند به سفارش شبکه افق ساخته خواهد شد و از این شبکه نیز پخش می‌شود. نویسنده این اثر محمدحسن‌زاده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *