نسخه دانش‌آموزی KHAMENEI.IR به زودی رونمایی می شود

امیر خوراکیان رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب از راه‌اندازی نسخه دانش‌آموزی KHAMENEI.IR خبر داد و اظهار کرد: همواره شاهد بودیم که نسل نوجوان و آینده‌ساز مورد عنایت مقام معظم رهبری بود و امید ایشان بوده‌اند، از این جهت به‌منظور اینکه بتوانیم به این نسل با سرعت و تناسب بیشتری گفتمان و مطالب مورد نظر مقام معظم رهبری را منتقل کنیم، نسخه جدیدی از سایت KHAMENEI.IR را تحت عنوان نسخه دانش‌آموزی و ویژه نوجوانان طراحی کرده‌ایم.

وی افزود: در این نسخه از سایت اکثر مطالب مبتنی بر نظام فکری و دیدگاه‌های فکری مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه سبک زندگی، نیاز‌های نسل نوجوان و مباحث مورد نیاز و سؤالاتی در ارتباط با حوادث و تاریخ انقلاب اسلامی است. ان‌شاءالله تا 2 ماه آینده نسخه دانش‌آموزی KHAMENEI.IR راه‌اندازی می‌شود؛ همچنین در این نسخه تولیدات بیشتر تصویری بوده و شامل انیمیشن و کمیک و غیره است.

رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: در حقیقت نسخه دانش‌آموزی KHAMENEI.IR پل ارتباطی دوطرفه میان اندیشه‌ها و گفتمان اصلی مقام معظم رهبری با نسل آینده‌ساز و نوجوانان است.

وی در ادامه سخنانش از راه‌اندازی نسخه موبایلی این سایت نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه اپلیکیشن‌‌های موبایلی ‌فعالیت جدیدی شروع کردیم که‌ به‌زودی 2 اپلیکیشن موبایلی از سوی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب ارائه می‌شود.

خوراکیان با بیان مطلب فوق تصریح کرد: نخستین اپلیکیشن‌‌، نسخه فعال و آن‌لاینی است که اخبار و مطالب روز را از طریق تلفن همراه در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد؛ همچنین یک اپلیکیشن‌‌ آف‌لاین ‌به‌منظور دسترسی مخاطبان به فرمایشات مقام معظم رهبری در طول 25 سال گذشته طراحی کردیم. این اپلیکیشن‌‌ها در دو نسخه اندروید و IOS است.

رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در ادامه از انتشار حدود 80 عنوان کتاب در سال 93 از سوی این دفتر خبر داد و گفت: 60 عنوان کتاب شامل کتاب‌های تجدید چاپ و 20 عنوان کتاب نیز شامل کتاب‌های جدید است که مجموعاً با 300 هزار شمارگان ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های این دفتر، برگزاری دوره‌ای تحت عنوان “پژوهشگر انقلاب اسلامی” است؛ در این دوره 44 نفر از دانشجویان مقطع دکترا و تعدادی از طلاب فاضل سطح چهار طی فرآیندی برگزیده شده‌‌اند؛ این دوره در هفت محور دین،‌ اندیشه، سیاست، اقتصاد، فرهنگ، تعلیم و تربیت و تاریخ برگزار می‌شود.

خوراکیان اضافه کرد: همچنین در طول این سه سال، هریک از این پژوهشگران 3 مقاله و یک کتاب ارائه خواهند کرد. در واقع این یک دوره سرمایه‌گذاری نیروی انسانی است تا بتوانیم در حوزه بسط نظری گفتمان مقام معظم رهبری و تبیین اندیشه‌ها و تاریخ انقلاب اسلامی فعالیت مؤثر و محتوای خوبی را داشته باشیم.

رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در خاتمه با تأکید بر فراهم‌سازی گسترش تعامل و ارتباط میان تشکل‌های مردم‌نهاد و دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: در حقیقت امید و همیاران اصلی ما در حوزه بسط نظری گفتمان‌ مقام معظم رهبری، «تشکل‌های مردم‌نهاد» هستند؛ در همین راستا براساس سیاست‌های تازه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که امکان تعامل و ارتباط هرچه بیشتر با تشکل‌های مردم‌نهاد فراهم شود.

منبع: رجا نیوز

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *