آسیب‌شناسی پدیده «فاکتور صوری» در پژوهشکده پولی بانکی بانک مرکزی

به گزارش خبرنگار سفیرفیلم، پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به برگزاری نشستی با عنوان «آسیب‌شناسی پدیده فاکتور صوری در نظام بانکی ایران» همراه با نمایش مستند «فاکتور صوری» نموده است.

این نشست در روز دوشنبه 26 آبان ماه 1393 از ساعت 9:30 تا 12 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، نماینده مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کارگروه اصلاح قانون بانکداری بدون ربا، امیرحسین امین‌آزاد، مدیر کل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی، کوروش پرویزیان، مدیر عامل بانک سینا و کامران ندری، مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی برگزار می‌شود.

یکی از مشکلات کنونی نظام بانکی، پدیده‌ای به نام «فاکتور صوری» است. وجود برخی ضوابط دست و پاگیر اعطای تسهیلات و ضعف نظارت از یک سو و استفاده ناصحیح برخی مشتریان از سوی دیگر موجب می‌شود که برخی متقاضیان تسهیلات، بنا به هر دلیلی جهت دریافت تسهیلات، فاکتور صوری یا ساختگی به بانک ارائه کنند. از این‌رو ضروری به نظر می‌رسد که علل و ریشه‌های بروز این پدیده، سهم بانک‌ها در گسترش آن و راهکارهای بهبود این عارضه در نظام بانکی در یک نشست تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

براساس این گزارش، حضور در این جلسه برای کلیه افراد، رایگان و منوط به ثبت نام با شماره تلفن 88657395 می‌باشد و با توجه به محدودیت مکان، اولویت با کسانی است که زودتر ثبت‌نام نمایند.

Untitled-1

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *