مستند «درباره غرب» از شبکه افق پخش می شود+ تیزر

هرچند چین، ایران، هند و حتی تمدن‌هایی مانند اینکا دارای تمدنی بسیار کهن‌تر از برّ جدید یعنی اروپا و آمریکا هستند اما تاثیرگذاری و گستره وسیعی که تمدن مغرب زمین در دوره‌های پس از قرون وسطی به خود اختصاص داده قابل تأمل است.

آنچه امروز از فرهنگ غرب به ذهن می‌آید بیشتر‌‌ همان مواردی است که در قالب تهاجم فرهنگی یا به عبارتی بی‌بند و باری عنوان می‌شود اما در این بین فلسفه، منطق و علوم انسانی غرب کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. هرچند زیربنای تهاجم فرهنگی که در دهه‌های اخیر شاهد آن هستیم، علوم انسانی غربی هستند.

[fvplayer src=’http://safirfilm.ir/wp-content/uploads/2014/11/11.flv’ splash=’http://safirfilm.ir/wp-content/uploads/2014/11/Untitled1.jpg’]

مستند «درباره غرب» به تبار‌شناسی، اثرات و ماهیت تمدن غرب پرداخته است. آغاز غرب، آثار فلاسفه یونان عنوان شده است و ناآرامی‌ها در یونان نیز به منزله نشانه‌ای بر پایان تاریخ غرب در نظر گرفته شده است.

این اثر، از مصاحبه با یوسفعلی میرشکاک، محمد رجبی، علی رجبی، حجه الاسلام احمد رهدار، دکتر سلیمان حشمت و تصاویر آرشیوی بهره برده است.

قرار است «درباره غرب»، ساعت 19:30 دقیقه روز یکشنبه 25 آبان و تکرار آن ساعت 17:30 دقیقه روز دوشنبه 26 آبان از «شبکه افق» پخش شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *