شهید کلاهدوز به روایت همسرش در شبکه افق

«نیمه پنهان ماه» به تهیه‌کنندگی امیر بنان و کارگردانی یاسر انتظامی، مجموعه‌ای ترکیبی شامل گفتگو با همسران شهدا و تصاویر آرشیوی و مستند است که چهارشنبه هر هفته ساعت 19 از شبکه افق پخش می شود.

این برنامه سعی دارد زوایای پنهانی از زندگی شهدای دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را برای مخاطبان شبکه افق به تصویر بکشد که این هفته در آن گفتگویی با زهرا موزرآنی همسر شهید کلاهدوز پخش می شود.

704970

در بخش‌‌هایی از زندگینامه کلاهدورز آمده است: «از او پرسیدند چرا با توجه به موقعیتی كه داری، شاه را نمی‌كشی؟ وی در پاسخ گفته بود باید دستور برسد، نباید خودسرانه عمل كرد و بی ‌گدار به آب زد، زیرا من از آقا حضرت امام خمینی(ره) دستور می‌گیرم» اینها جملات مردی بود که در گارد جاویدان شاهنشاهی عضویت داشت ولی لحظه‌ای از توجه به اسلام و قرآن و نهضت ملت ایران دست بر نداشت و هر کاری انجام داد با هدف خدمت به انقلاب بود.

شهید یوسف کلاهدوز، در نخستین روز دی ماه 1335 در قوچان دیده به جهان گشود و از همان ابتدا و تحت تعالیم والدین، با قرآن و مکتب آشنا شد، آغازی که به سرانجامی خوش همچون شهادت در راه خدا رسید. بعد از به پایان رساندن دبیرستان و با وجود اینکه ارتش شاهنشاهی، محلی مناسب برای افراد مذهبی به شمار نمی‌رفت اما وارد دانشكده‌ افسری شد.

704969

یوسف هدفی خاص از این کار داشت به این ترتیب که خود را در ظاهر معتقد به رژیم نشان می‌‌داد، اما در باطن، به ترویج اصول و ارزش‌های اسلامی می‌پرداخت و اشخاصی را كه دارای اعتقادات مذهبی بودند به تشكل‌‌های اسلامی و مبارز پیرو خط امام مرتبط می‌ساخت تا از این راه بتواند به مبارزاتش وسعت بخشیده و ضربات اساسی بر پیكره‌ حاكمیت وارد کند.

ورود شهید کلاهدوز به گارد هم در حكم ابزاری بود كه او بتواند اطلاعاتی را كسب و به رژیم ضربه وارد كند و هسته‌‌های بینش را در گارد و ارتش شكل دهد. سرانجام و در سال 1360 زمانی که با دیگر سرداران اسلام و حدود 100 نفر از رزمندگان از جبهه‌های جنوب به تهران باز می‌گشت بر اثر سانحه هوایی در منطقه كهریزک تهران به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

704971

«نیمه پنهان ماه» این هفته ساعت 19 روز چهارشنبه 28 آبان و تکرار آن ساعت 17 روز پنجشنبه 29 آبان پخش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *