پر مخاطب‌ترین کتاب‌ها در آبان‌ 93

پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها در آبان‌ماه سال جاری از سوی انتشارات سوره مهر اعلام شد که «من و کتاب» در صدر این فهرست قرار دارد. «من و کتاب»، دربردارنده بیانات مقام معظم رهبری درباره موضوعات مختلف مرتبط با کتاب است که در 128 صفحه شامل شش فصل تدوین شده است. در فصل نخست این کتاب به «اهمیت کتاب و کتابخوانی» می‌پردازد و در ادامه فصل دوم به «من و کتاب»، شامل نظرات رهبر انقلاب درباره کتاب‌هایی که تاکنون مطالعه کرده‌اند، اختصاص دارد. همچنین در این بخش، توصیه‌های ایشان درباره برخی از آثار برای مطالعه نیز ارائه می‌شود.

فصل سوم کتاب به «نقد وضع موجود» اختصاص دارد که در بخش‌هایی از این اثر می‌خوانیم: «اگر تعداد کتاب زیاد شد، اگر عنوان کتاب زیاد شد، اگر کتاب در همه موضوعات مورد نیاز بود، اگر مردم توانستند سؤال‌ها و استفهام‌هایشان را در کتاب بیابند و به کتاب مراجعه کنند، یک عالم دیگر و ماجرای دیگری خواهد شد! هرجا که با کتاب سر و کاری هست، می‌بینید که از لحاظ کیفیت روحی و وضع فکری، نسبت به آن جایی که ا ین وضعیت وجود ندارد، تفاوت محسوسی هست.»

«چه باید کرد؟»، «دست نوشته‌ها» و «دست خط» عناوین دیگر این کتاب را تشکیل می‌دهد. در بخش‌هایی از فصل چهارم این اثر می‌خوانیم: «من حوادثی را به چشم خودم دیده‌ام که شاید چشم مادی نتوانسته آنها را درک کند؛ اما بعد که شما هنرمندان آنها را به نگارش درمی‌آورید، یا در قالب نمایش نشان می‌دهید، و یا به زبانِ قصه بیان  می‌کنید، من آن حوادث را که بازبینی می‌کنم، می‌بینم عجب حوادثی بوده است؛ تازه شروع به فهمیدن آن می‌کنم. لذا به نظر من، نقش هنرمند مسلمان، نقش  فوق العاده برجسته‌ای است.»

139309011526265224133605

«دختر شینا» عنوان کتاب دیگری است که در این فهرست دیده می‌شود. این اثر نوشته بهناز ضرابی‌زاده است که خاطرات زنده‌یاد قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر شهید حاج ستار ابراهیمی، را روایت می‌کند. این اثر از خاطرات دوران کودکی راوی آغاز می‌شود و سپس به خاطرات زندگی مشترک وی با همسرش می‌پردازد. این اثر روایت یکی از همسران شهدا است که در آن می‌توان وقایع رخ داده در زمان انقلاب و پس از آن در هنگام جنگ تحمیلی از شهر همدان را شنید.

«لشکر خوبان» نوشته معصومه سپهری، «ضد» سروده فاضل نظری، «فیض‌بوک» اثر ناصر فیض، «زندان الرشید» شامل خاطرات سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده، «نورالدین پسر ایران» دربردارنده خاطرات نورالدین عافی با نگارش معصومه سپهری، «سه‌گانه» نظری، «هفت دستگاه موسیقی»، «لبخند مسیح» و «عکاسی و نظریه» دیگر آثاری است که در این فهرست به چشم می‌خورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *