رقابت دیدنی نشریات دانشجویی در «نسل چهارم»

کورش کمره ای دبیر جشنواره نشریات و رسانه های دانشجویی در ابتدا با اشاره به این مطلب که نشریات دانشجویی جدی گرفته نمی شوند گفت: جشنواره تحت عنوان نشریات دانشجویی که چند سالی است که به کمک وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار می شود به خاطر ماهیت دولتی بودن آن، با استقبال دانشجویان و مجموعه های رسانه ای دانشجویی مواجه نمی شوند.

وی ادامه داد: ماهیت دولتی بودن جشنواره های قبلی باعث شد تشکل های دانشجویی نظر به تشکیل یک جشنواره ای غیر دولتی و با ماهیت دانشجویی بدهند که بتوان از تمام سلیقه های دانشجویی دعوت کرد که در این جشنواره حضور پیدا کنند، که این جشنواره که با عنوان «نسل چهارم» نام گذاری شده است به همین علت تشکیل شده است.

این دانشجوی دانشگاه تهران در ادامه با برشمردن اهداف این جشنواره گفت: کشف و پرورش استعدادهای دانشجویی، تشویق و معرفی رسانه های دانشجویی موفق و ایجاد بستری برای تعامل بین نشریات دانشجویی و رسانه ها از مهمترین اهداف این جشنواره است.

کمره ای پنج اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور را حامی این جشنواره عنوان کرد.

نشریات و رسانه های دانشجویی از مهمترین قسمت جشنواره نشریات است

در ادامه رضا مشتاقی از نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نیز محور این جشنواره را در سه قالب، “نشریات دانشجویی، رسانه ها و بخش ویژه” عنوان کرد و افزود: در بخش نشریات دانشجویی، برترین آثار و برترین نشریه ها مورد بررسی قرار می گیرند. در بخش رسانه ها، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری که مرتبط با فضای دانشگاه آثاری معرفی کرده اند بررسی می شوند و در بخش ویژه نیز به بهترین “نقد دانشجویی” جوایزی اهدا می شود.

این دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی همچنین درباره زمینه های ارسال آثار گفت: مقاله نویسی، گزارش، مصاحبه، طنز، متن ادبی، اینفوگرافی، صفحه آرایی و کاریکاتور از مهترین بخش های زمینه های مسابقه ای این جشنواره است.

وی درباره زمینه های نشریات برتر نیز گفت: موضوعاتی با محور، فرهنگی سیاسی، علمی، ادبی، فرهنگی اجتماعی، عقیدتی و دینی و هنری از بخش های نشریات برتر است.

مجوز دار بودن شرط حضور است

در ادامه محسن باقری نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز با اشاره شرایط حضور نشریات دانشجویی در این همایش گفت: نشریات دانشجویی که خواهان حضور هستند باید دارای شرایط زیر باشند:

1- دارای مجوز باشند، 2- از مهرماه سال 91 منتشر شده باشند 3- صاحب اثر دانشجوی باشد.

این فعال دانشجویی در ادامه به شراسط حضور رسانه های دانشجویی اشاره کرد و گفت: رسانه های دانشجویی نیز باید دارای مجوز از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، و همچنین نشر از مهر سال 92 داشته باشند.

وی درباره جزئیات دیگر این جشنواره نیز گفت: مهلت ارسال آثار از 12بهمن ماه 93 از طریق سایت www.nasl4.ir خواهد بود. همچنین افتتاحیه این جشنواره هفته اول اردیبهشت سال 94 در یکی از دانشگاه های تهران خواهد بود.

یک میلیون تومان به آثار برتر

در ادامه این نشست صادق اسحاقی، نماینده دفتر تحکیم وحدت نیز با اشاره به نحوه داوری این جشنواره گفت: در مرحله اول داوری توسط مدیران مسئول نشریات دانشجویی خواهد بود و در مرحله دوم داوری توسط افراد تراز اول مطبوعاتی کشور صورت می پذیرد.

وی درباره جوایز این جشنواره نیز گفت: جوایز در هر زمینه و قالب به هفت نفر اول اهدا می شود، به این صورت که نفر اول یک میلیون تومان، نفر دوم 500هزار تومان و نفر سوم 250هزار تومان خواهد بود. همچنین به برگزیدگان دیگر تندیس جشنواره اهدا می شود.

منبع: رجانیوز
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *