مازیار بیژنی: «هولوکارتون» آغاز به کار کرد

مازیار بیژنی کارتونیست در خصوص راه‌اندازی سایت بین‌المللی «هولوکارتون» اظهار داشت: با توجه به اهمیت روشنگری مردم جهان درخصوص «مبانی‌ فکری و نژادپرستانه صهیونیسم» سایت بین‌المللی «هولوکارتون» را در عرصه کاریکاتور به زبان انگلیسی راه‌اندازی کردیم و به زودی زبان‌های دیگر، از جمله فرانسوی فعال می‌شود.

13930904000453_PhotoL

وی افزود: با توجه به اینکه مخالفت با مبانی فکری و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی، نقطه اشتراک بسیاری از کاریکاتوریست‌های مسلمان و غیرمسلمان جهان در نقاط مختلف از شرق آسیا تا آمریکای لاتین است، در این سایت به سیستم نژادپرستانه‌ این رژیم می‌پردازیم. بیژنی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی سایت ضدصهیونیستی «هولوکارتون» این است که کاریکاتوریست‌های آزاداندیش دنیا بتوانند آثار خود را در این سایت به نمایش بگذارند. این کار روی بحث نژادپرستانه بودن رژیم صهیونیستی تأکید دارد و ارتباطی با دین یهود ندارد.

13930904000454_PhotoL

وی یادآور شد: در واقع بیشتر هدف‌مان این بوده که مرکز و پایگاهی برای کاریکاتوریست‌های دنیا که می‌خواهند در فضایی آثارشان به نمایش در بیاید، راه‌اندازی کنیم. چون جمعی از کاریکاتوریست‌ها هستند که به دلیل شرایط خفقان فضای رسانه‌ای، برای انتشار آثارشان تحت فشار هستند و گاهی به زندان می‌افتند.

13930904000451_PhotoL

بیژنی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ضدصهیونیستی در عرصه کاریکاتور، گفت: بعد از جریان اهانت کاریکاتوریست دانمارکی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، برگزاری مسابقه بین‌المللی هولوکاست توسط خانه کاریکاتور یکی از برنامه‌ها بود که با هدف اعلام مخالفت با مبانی فکری و نژادپرستانه صهیونیسم برگزار شد؛ ضمن اینکه این مسابقه از لحاظ بین‌المللی جریان‌ساز بود. طراح سایت بین‌المللی «هولوکارتون» بیان داشت: در ادامه این فعالیت، موضوع هولوکاست را در مجموعه مکتوب طنز و کاریکاتور در روز قدس سال 87 رونمایی کردیم. این کار، موج خبری گسترده‌ای را دنبال داشت و خبرگزاری‌های دنیا و مطبوعات آمریکایی و صهیونیستی این موضوع را پوشش دادند. بعد از این اتفاق، سال 89 سایتی برای انتشار محتوای کتاب ضدصهیونیستی به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اسپانیولی و ترکی استانبولی راه‌اندازی شد. قابل ذکر است که علاقه‌مندان برای بازدید از سایت بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «هولوکارتون» می‌توانند به آدرس www.holocartoons.com به عنوان نخستین پایگاه بین المللی کاریکاتور ضد صهیونیستی مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *