تازه ترین شماره هفته نامه «کتاب هفته خبر» منتشر شد

در این پرونده گفتگوی منتشر نشده با دریابندری و فهیمه راستکار درج شده که در آن دریابندری در پاسخ به این سوال که چرا وی را با لقب عمو نجف یاد می‌کنند اظها داشته است: «عمو نجف» اصطلاحی است که شاملو درآورد. من و شاملو خیلی با هم دوست بودیم. رفیق عزیز من بود. مناسبتش یادم نیست. خیلی سال قب بود. یک وقتی خواهرم با بچه‌خهایش آمده بودند تهران، من دایی این بچه ها بودم، نمی‌دانم شاملو حواسش بود که آنها به من دایی می‌گفتند یا می‌خواست شوخی کند. از آن موقع  به من م‌گفت عمو. کم‌کم خیلی های دیکر هم همین را گفتند. به نظرم بیشتر شاملو به شوخی به من همو نجف می‌گفت. البته این مربوط به سال‌های خیلی قدیم است. سال‌های قبل زا ۲۸ مرداد بود، حدود ۵۰ سال پیش.

بعد از چند سال که زندان بودم همیشه تهران که می‌آمدم پیش شاملو بودم. شاملو هم گروهی از رفقا داشت که همیشه با آنها بود. یکیشان هم مسعود بهنود بود. بهنو با شاملو خیلی رفاقت داشت. من غالبا او را با شاملو می‌دیدم. او هم به من می‌گفت: عمو نجف. من هم کم کم شدم عو نجف. خلاصه عمو نجف اصطلاحی است که مسئولش شاملوست…

از دیگر بخش های این پرونده نیز می‌توان به مقاله‌ای از دریابندری دراباره شعر اخوان ثالث اشاره کرد که او پس از درگذشت اخوان به نگارش آن پرداخته است.

بخش شعر شماره جدید کتاب هفته نیز به ارائه اشعاری از امیر ارجیین، آرش شفاعی، شبنم آذر و فرزاد آبادی پرداخته است. در بخش داستان نیز ترجمه نادر شهریوری از داستان «خواستگاری» اثر آلبرت موراویا درج شده است.

کتاب هفته خبر همچنین پرونده‌ای درباره علی عظیم نژادان مروری بر کارنامه و زندگی نادر مشایخی موسیقیدان برجسته ایرانی انداخته است و به همین بهانه گفتگویی نیز با وی انجام داده است.

دومین بخش از داستان ترانه‌های محد صالح علاء با عنوان «گل‌ها شرقی شرمگین‌اند» نیز در این شماره از کتاب هفته خبر منتشر شده است.

هفته‌نامه کتاب هفته خبر با سردبیری سید‌عبدالجواد موسوی و با قیمت ۴ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *