«روزگار وصل» مستندی با موضوع قرض الحسنه

محمد اسفندیاری، مستندساز، از ساخت مستند «روزگار وصل» خبر داد و گفت: این مستند به سفارش شبکه افق ساخته می‌شود.
اسفندیاری درباره‌ی این مستند گفت: موضوع اصلی این مستند بانکداری، بعضی ابهامات در وام‌های بانکی و صندوق‌های قرض الحسنه خانوادگی است. به بهانه این موضوع به سراغ یک گروه تعزیه می‌رویم و شخصیت اصلی این گروه در مقابل یک کارشناس نشسته و می‌گوید که چگونه یک صندوق قرض الحسنه خانوادگی را راه می‌اندازند و درباره‌ی فواید آن صحبت می‌کند. در حقیقت در این مستند می‌خواهیم به سبک زندگی در حوزه اقتصاد بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا یک صندوق قرض الحسنه خانوادگی می‌تواند پاسخگوی مشکلات باشد؟
وی ادامه داد: می‌خواهیم با ساخت این مستند به نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب بپردازیم و شعار اقتصاد و فرهنگ را در کنار هم بررسی کنیم.
این مستند ساز خاطرنشان کرد: در یکی از بخش‌های فیلم می‌بینیم که شخصیت اصلی تعزیه برای درمان بیماری به دنبال وام تعمیرات است. این موضوعی است که اشتباه است چرا که براساس تعهد بانکی شما باید وام مربوطه را برای همان کار استفاده کنید. همچنین به این موضوع می‌پردازیم که آیا جریمه دیر کرد وام‌های بانکی ربا است یا خیر و این مساله توسط کارشناس بررسی می‌شود چرا که این موضوع بین مراجع بسیار مورد بحث می‌باشد.
اسفندیاری درباره ی روند ساخت این مستند گفت: تصویربرداری این فیلم را از آبان‎ماه شروع کردیم که تا چند روز آینده به اتمام می‎رسد. تولید این مستند تا دو ماه آینده به اتمام می‎رسد.کارشناسان این مستند دانشجویان اقتصاد دانشگاه‎های امام صادق( علیه السلام ) و علامه طباطبایی می‎باشند.
عوامل ساخت این مستند عبارتند از، کارگردان: محمد اسفندیاری، مدیر تصویربرداری: محمد حسن ناهی، تصویر بردار: مهدی ریحانی، صدابردار: محسن نانکلی، تدوین: محمد اسفندیاری، تهیه کننده: مهدی مطهر.

منبع: خبرگزای تسنیم

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *