سفیر در عمار | «ضلع شرقی وال استریت»؛ نگاهی شرقی به این جنبش

به گزارش سفیرفیلم، این موسسه امسال با ۲۲ اثر شامل ۱ اثر بلند، ۷ اثر نیمه بلند و ۱۴ اثر کوتاه در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار شرکت کرده است. سفیرفیلم قرار است برای نخستین بار ۱۶ اثر جدید خود را در این دوره از جشنواره به نمایش گذارد.

«سفیر در عمار» پرونده ای برای معرفی هر یک از این آثار جدید است. در پنجمین شماره به معرفی مستند «ضلع شرقی وال استریت» می پردازیم:

مستند «ضلع شرقی وال استریت»:

wallStreet

مستند «ضلع شرقی وال استریت» برای نخستین بار امروز ۱۲ دی ماه و در دومین روز از پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار اکران خواهد شد.

«ضلع شرقی وال استریت» به کارگردانی سیدمهدی کرباسی و تهیه شده در مرکز سفیرفیلم، با ریشه یابی از علت وقوع جنبش وال استریت در آمریکا، به امکان سنجی تحقق آن در شرایط اقتصادی ایران می پردازد.

این مستند ۷ دقیقه ای با مقایسه تطبیقی حول نظریه اخیر توماس پیکتی (اقتصاددان فرانسوی) بر روی اقتصاد ایران، نقدی بر ساختار غلط فعلی بانک های کشور و لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی است.

توماس پیکتی، اقتصاددان فرانسوی در سال گذشته با نظریه خود سروصدای زیادی در محافل غربی کرد. او علت ایجاد جریان جنبش وال استریت را بر طبق نظریه خود، نابرابری و بی عدالتی عنوان می کند و سرمایهای را که منجر به افزایش نرخ رشد اقتصادی نشود، سبب رشد بی عدالتی می خواند. سفیر در این مستند با نگاهی شرقی به جنبش وال استریت، تلنگری بر امکان وقوع این اتفاق در ایران می زند.

این مستند امروز ۱۲ دی ماه، ساعت۲۱:۳۰ در سالن شماره ۱ سینما فلسطین، محل برگزاری پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار اکران می شود.

آنونسی از این فیلم را می توانید از بخش زیر مشاهده کنید:

[fvplayer src=’http://safirfilm.ir/wp-content/uploads/2015/01/Announce.flv’ splash=’http://safirfilm.ir/wp-content/uploads/2015/01/wallStreet-3.jpg’]

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *