استفاده از کالاهای صهیونیستی با شعار «مرگ بر اسرائیل» تناقض دارد

به گزارش خبرنگار سفیرفیلم، محمدرضا امامقلی، کارگردان مجموعه «کالای کشتار» در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار، درباره اثر خود گفت: «امسال مجموعه سریالی «کالای کشتار» را تولید و در جشنواره عمار شرکت دادم که به معرفی و تشویق مردم در تحریم استفاده از کالاهای صهیونیستی می‌پردازد. این مجموعه در ۵ قسمت به معرفی برندهای مختلف کالاهای اسرائیلی می پردازد.»

Caption_Ofoghi-Recovered

این کارگردان درباره سابقه هنری خود گفت: «من یک تازه فیلم ساز هستم. سابقه هنری‌ام به ۷ سال قبل برمی‌گردد. تا به حال کارگردانی ۹ فیلم مستند را انجام داده ام و حدود ۳۰ تیزر و نماهنگ ساخته ام.»

ایده کار از فراخوان جشنواره عمار بود/ «گرم بنوشید» را یک شب تا صبح ساختم و منتشر شد

امامقلی پیرامون ایده شکل گیری مجموعه «کالای کشتار» عنوان داشت: «ایده اولیه‌ این کار طی فراخوانی که جشنواره عمار اعلام کرده بودند برای تولید مستندهای ضدصهیونیستی آن هم در ایام جنگ اخیر غزه، در ذهن بنده شکل گرفت. بدین گونه که ما راهکار عملی پیدا کنیم برای کمک رساندن به مردم فلسطین و همچنین تضعیف رژیم صهیونیستی که خوب بهترین حرکتی که به ذهن بنده رسید این بود که سعی کنیم ضربه ای اقتصادی به این رژیم وارد کنیم. خاطرم است حول و حوش ساعت ۸ شب بود که ایده کار «گرم بنوشید» یاDrink Warm  به ذهنم رسید که همان موقع با خرید چند بطری نوشابه «کوکاکولا» آن را در خانه اجرا کردم و از ساعت ۱۲ شب تا اذان صبح تدوین این کار تمام شد و فردا توسط سفیرفیلم منتشر شد. الحمدلله همان روزی که منتشر شد بازخورد خیلی خوبی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها داشت.»

۱

استقبال خوب مخاطبان از اولین قسمت، زمینه ساخت باقی قسمت ها شد

این کارگردان جوان افزود: «همین فیلم زمینه ساخت باقی قسمت های آن را فراهم کرد. برای ساخت باقی آثار نیز با مرکز سفیرفیلم مذاکره کردیم و حمایت‌های لازم را انجام دادند. فیلم نامه‌ کار نوشته شد و روند تهیه آنها از مهرماه ۹۳ آغاز شد. پیش تولید کار در رابطه با تحقیق و اثبات صهیونیستی بودن برندها چیزی حدود ۲۰ روز زمان برد و برای ساخت هر کدام از آثار تقریبا یک هفته وقت صرف شد.»

استفاده از کالاهای صهیونیستی با شعار «مرگ بر اسرائیل» تناقض دارد

امامقلی درباره لزوم تحریم کالاهای صهیونیستی و فرهنگ سازی در این زمینه بیان داشت: «ما ۴ قانون مصوب مجلس داریم در رابطه با کالاهای صهیونیستی در سال ۶۹، ۷۱، ۸۴، ۸۷ و یک اصلاح قانون هم داشتیم که ۴ تبصره به قانون سال ۶۹ زده شده و در سال ۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. یکی از مهم ترین مواردش تحریم کالاهای صهیونیستی بوده است. حال این روند چگونه شکل گرفته و چند درصد اجرا شده به کنار، ولی دستگاه های زیادی متولی این بحث بودند؛ از جمله وزارت خارجه، اتاق بازرگانی، وزارت اقتصاد و صداوسیما در تبصره هایی که سال ۸۹ تصویب شده مسئول پیگیری این بحث بودند تا لیستی تهیه و اطلاع رسانی شود یا حداقل این کالاها تبلیغ نشود.»

کارگردان مجموعه «کالای کشتار» ادامه داد: «به نظر من این کار آن طور که باید و شاید صورت نگرفته است. البته جنبش هایی بین آحاد مردم و دانشجویان برای این کار شکل گرفت، ولی سازمان یافته نبود. در عین حال به نظر می‌رسد ضرورت این مسئله در جامعه ما بسیار احساس می شود. اگر ما در روز قدس شعار «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دهیم، حتما باید در سبک زندگیمان هم این تغییر را احساس کنیم که استفاده از کالاهای صهیونیستی با این شعار «مرگ بر اسرائیل» تناقض دارد. لزوم آن نیز واضح است که این جرسومه فساد به فرموده امام باید حذف شود. من فکر می‌کنم یکی از بهترین راه‌هایی که ما بتوانیم غیر از اعمال سمبلیک مثل راهپیمایی و نظیر آن، حرکتی عملی در این راه انجام دهیم تا مستقیما به این رژیم ضربه وارد کنیم، همین است.»

۲

امام (ره) گفتند اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد، اسرائیل را آب می برد! 

امامقلی در پاسخ بدین سوال که «برخی معتقدند تحریم کالای اسرائیلی تاثیری بر نابودی آن ندارد، نظر شما چیست؟» اظهار داشت: «اولا فقط این صحبت امام خمینی (ره) که اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد، اسرائیل را آب می برد، برای پاسخ به این سوال کافی است. اما اقتصاد اسرائیل بر پایه بازار است و چرخه مالی این بازار در اسرائیل با صادرات صورت می‌گیرد. بیشتر کالاهایشان هم کالاهای کشاورزی، مصرفی و سایر اقلام در عرصه تکنولوژی است که اگر ما بتوانیم صادراتشان را دچار اختلال کنیم، صد درصد درآمدهای حاصل از آن برای دولت اسرائیل دچار اشکال می‌شود. اگر درآمد اسرائیل دچار اختلال شود، حتما خریداری بمب، سلاح و سایر تجهیزات نظامی توسط این دولت کمتر خواهد شد و این بسیار می‌تواند مؤثر باشد.»

مستندی درباره پشت صحنه کالاهای اسرائیلی میسازم

وی درباره ادامه تولید چنین آثاری در آینده بیان داشت: «به نظر من این آثار باید به دست عموم مردم برسد و مردم از این قضیه آگاه شوند. عرصه هنر، عرصه یک مبارزه است. قطعا ما باید مطالب و مفاهیم را به شکل هنرمندانه انتقال دهیم. اگر عرصه هنر، عرصه مبارزه است یکی از انواع مبارزه هم که امروز خیلی مهم است تحریم کالاهای اسرائیلی است که باید این اتفاق بیافتد و سایرهنرمندان بیایند و در این زمینه کار کنند. در مجموعه «کالای کشتار» بیشتر یک فضای اطلاع رسانی و پهنه نگری با ویژگی‌های بصری کار شده بود و سعی شده بود اطلاع رسانی‌های ضمنی در این زمینه انجام شود. ولی شخصا دوست دارم مستندی از روند ظهور و بروز این کالاها توسط این رژیم و نخ‌های اتصالی این کالاها به رژیم صهیونیستی به صورت موشکافانه بسازم و بررسی کنم. رایزنی های اولیه ای برای تولید چنین اثری با سفیر داشته ام، امیدوارم بتوانم بسازم.»

گفتنی است مجموعه «کالای کشتار»، ساخته محمدرضا امامقلی و تهیه شده در مرکز سفیرفیلم، دعوتی همگانی به تحریم کالای های صهیونیستی توسط مسلمانان است که برای نخستین بار در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار به نمایش درمی آید.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *