سفیر در عمار | «کلاه انگلیسی»؛ روایتی از اقتصاد اسلامی در غرب

به گزارش سفیرفیلم، این موسسه امسال با ۲۲ اثر شامل ۱ اثر بلند، ۷ اثر نیمه بلند و ۱۴ اثر کوتاه در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار شرکت کرده است. سفیرفیلم قرار است برای نخستین بار ۱۶ اثر جدید خود را در این دوره از جشنواره به نمایش گذارد.

«سفیر در عمار» پرونده ای برای معرفی هر یک از این آثار جدید است. در هشتمین شماره به معرفی مستند «کلاه انگلیسی» می پردازیم:

مستند «کلاه انگلسیی»:

KolaheEnglisi2

مستند «کلاه انگلیسی» برای نخستین بار فردا ۱۸ دی ماه، در آخرین روز از پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار اکران خواهد شد.

«کلاه انگلیسی» به کارگردانی سیدمهدی کرباسی و تهیه شده در مرکز سفیرفیلم، با طرح مسئله رواج اقتصاد اسلامی در اروپا، به ریشه های گرایش کشورهای غربی به راه اندازی بانکداری اسلامی می پردازد.

در این مستند ۷ دقیقه ای طرح می شود که دیوید کامرون چند سال پیش در همایشی تحت عنوان «همایش اقتصاد اسلامی» در لندن، افق این شهر را تبدیل شدن به یکی از اصلی ترین پایتخت‌های اقتصاد اسلامی جهان می خواند. «کلاه انگلیسی» با طرح این موضوع، به نیات این تصمیم کشورهای غیراسلامی ورود می کند و در پاسخ به چرایی آن، روایتی متفاوت را ارائه می کند.

طبق اعلام دبیرخانه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار «کلاه انگلیسی» توانسته نامزد دریافت فانوس بخش اقتصاد مقاومتی این دوره از جشنواره عمار شود.

این مستند فردا ساعت ۱۸ دی ماه، ساعت ۱۸ در سالن شماره ۲ سینما فلسطین، محل برگزاری پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار اکران می شود.

آنونسی از این فیلم را می توانید از بخش زیر مشاهده کنید:

[fvplayer src=’http://safirfilm.ir/wp-content/uploads/2015/01/Announce_1.flv’ splash=’http://safirfilm.ir/wp-content/uploads/2015/01/KolaheEnglisi.jpg’]

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *