«کلاه انگلیسی» یکی از خروجی های «فاکتور صوری» است

مستند «کلاه انگلیسی» تازه ترین اثر سیدمهدی کرباسی امروز ساعت ۱۸ در سالن ۲ سینمافلسطین محل برگزاری پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار اکران می شود.

سیدمهدی کرباسی کارگردان مستند «کلاه انگلیسی» در این باره گفت: «پس از آنکه مستند «فاکتور صوری» را در مرکز سفیرفیلم تولید کردیم، تصمیم گرفتیم این موضوع را رها نکنیم. ما در حین پژوهش مستند «فاکتور صوری» به سوژه‌هایی رسیدیم که آن‌ها را جذاب یافتیم و احساس می‌کردیم قابلیت پرداختن دارند و می‌توانند کارهای کوتاهی از آنها تولید کرد.»

وی افزود: «از طرفی ظرفیت پرداختن به آن‌ها در سیر محتوایی فیلم «فاکتور صوری» وجود نداشت. لذا تصمیم گرفتیم در کارهای کوتاه بعد از «فاکتور صوری» به آن‌ها بپردازیم که تا به حال موفق شدیم و دو اثر تولید شده است. یکی از آنها با نام «کلاه انگلیسی» است.»

کرباسی درباره موضوع این مستند گفت: «موضوع مستند «کلاه انگلیسی» این است که آقای دیوید کامرون چند سال پیش در همایشی تحت عنوان همایش اقتصاد اسلامی مطرح کرد که لندن باید یکی از اصلی ترین پایتخت‌های اقتصاد اسلامی باشد.»

این کارگردان جوان افزود: «سوژه فیلم حول این بحث و اینکه این‌ها با چه نیتی این بحث را مطرح کردند که اقتصاد اسلامی را در کشورشان رواج دهند و بانک‌های اسلامی ایجاد کنند، می چرخد.»

کرباسی ادامه داد: «رویکردی که بین عامه مردم وجود دارد این است که اینها به خاطر اینکه به کنه توانمندی اقتصاد اسلامی پی بردند، سراغ آن آمدند. اما ما در این اثر روایتی متفاوت را حول این موضوع شکل دادیم.»

گفتنی ست مستند کوتاه «کلاه انگلیسی»، ساخته سیدمهدی کرباسی، اولین قسمت از مجموعه مستندهای سریالی «فاکتور صوری» است که قرار است در تببین بیشتر موضوع نقد نظام بانکی ورود کند. این مستند برای نخستین بار در جشنواره عمار به نمایش در خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *