آقایی: هدف «اشغال آزادی» تقبیح خودخواهی است

به گزارش خبرنگار سفیرفیلم، محسن آقایی کارگردان حاضر در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: «بنده دو اثر در جشنواره امسال شرکت داده ام. یک کار به نام «اشغال آزادی» و دیگری یک کلیپ ضد تبلیغ با شعار کوکاکولا open Happiness است.»

وی افزود: «کار اول بنده یعنی «اشغال آزادی» در مورد کسانی است که با خودخواهی های خودشان و چیزی که شاید اسمش را حق آزادی فردی می گذارند، باعث سلب آزادی دیگران و آزار آنان می شوند. این فیلم حدودا ۴ دقیقه است و راوی ندارد و از زاویه سوم شخص روایت می شود. . هدف اصلی در کار «اشغال آزادی» تقبیح خودخواهی است.»

آقایی درباره اثر دیگر خود بیان داشت: «اثر دوم بنده یک کار ۱۰۰ ثانیه ای است.  open Happiness در واقع یک کار انتزاعی در نمایش نتیجه خرید کالاهای صهیونیستی و به طور خاص کوکا کولاست. عنوان کوتاه «اوپن هپینس» به معنای «شادی را باز کن» است.»

وی افزود: «این جمله شعار تبلیغاتی شرکت آمریکایی کوکاکولا محسوب می شود. مدت زمان یکسال این شعار تبلیغاتی شرکت کوکاکولا بود و این شرکت در تمامی تبلیغات تلویزیونی، شهری و … از این جمله استفاده می کرد. در انتهای جمله تبلیغاتی کوکاکولا که می گوید «شادی را باز کن» جمله «برای صهیونیست ها» را اضافه کرده ایم و به همین منظور عنوان فیلم «شادی را برای صهیونیست ها باز کن» یا open happiness for Israel شد. مخاطب اصلی این فیلم تمام افراد هستند و هدفم دعوت همگان به تحریم کالاهای صهیونیستی بود.»

وی درباره سابقه خود گفت: «بنده دانشجوی دانشگاه صداوسیما رشته تهیه کنندگی هستم.»

گفتنی ست این دو اثر در مرکز سفیرفیلم تهیه و تولید شده اند و برای نخستین بار در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار به نمایش در آمدند.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *