«نازیسم» مصداقی برای مبحث راهبردی پیشرفت همراه با عدالت

به گزارش خبرنگار سفیرفیلم، امیرحسین خلیلی کارگردان مستند «نازیسم» در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار، در حاشیه اکران این مستندها، میهمان ویژه برنامه «سینماعمار» رادیو گفتگو شد.

خلیلی در ابتدای این گفتگو پیرامون اثر خود در عمار گفت: «مستند «نازیسم» یک کار ۱۵ دقیقه‌ای است و در بخش اقتصاد مقاومتی پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار شرکت کرده است. موضوع مستند برمی‌گردد به یک مزرعه در حوالی شهرستان خمین که این مزرعه فعالیت خودش را در دهه ۷۰ شروع می‌کند و رفته رفته با رشد مزرعه آب‌دهی چشمه سارهای روستایی که به فاصله کمی از آن مزرعه قرار دارند به تدریج کم می‌شود و نهایتا به خشک شدن آن‌ها منتج می‌شود.»

Caption_Ofoghi

وی افزود: «در فیلم از طرفی ما مسئله مزرعه را داریم که به لحاظ تولید محصولات کشاورزی، حجم محصولات، مرغوبیت، ارز آوری برای کشور و صادرات خیلی موفق است و یک نمونه مثال زدنی است در بحث کشاورزی و چه بسا ایده آل کشاورزی ما در سطح کلان این باشد که چنین مدلی در همه بخش‌های کشاورزی اتفاق بیافتد. از طرفی دیگر خشک شدن آن چشمه‌ها در روستای نازی…»

خلیلی ادامه داد: «البته من نمی‌خواهم درباره عنوان فیلم صحبت کنم چون خوانش‌های متفاوتی شد و من خوشحالم از این‌که آدم‌های مختلف راجع به کار، برداشت‌های خودشان را گفتند ولی متاسفانه به نظر می‌رسد روندی که در آن جغرافیا شاهد هستیم در جاهای دیگر با ساز و کارهای دیگری وجود دارد.»

این کارگردان افزود: «من احساسم این است که «نازیسم» مصداقی برای بحث محوری و راهبردی که تحت عنوان پیشرفت و عدالت در کشور مطرح شده، است. یعنی ما از یک جهت مزرعه‌ای را داریم که خیلی موفق است و پیشرفت‌های خیلی خوبی در آن‌جا اتفاق افتاده و توسعه به معنی مثبت خودش دارد رخ می‌دهد و از طرفی می‌بینم عدالت در این بین قربانی شده است. یعنی با ادله روشنی که مجموعه کارشناسی وزارت نیرو دارند و در واقع ارتباط بین چاه این مزرعه و چشمه روستا را تشخیص دادند و عنوان کردند، می‌بینیم در اینجا عدالت ذبح شده و می‌ شود گفت مستند در تقبیح پیشرفت بدون عدالت است.»

ویژه برنامه «سینماعمار» رادیو گفتگو، به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار هرشب بطور زنده از ساعت ۲۰ الی ۲۱ بر روی موج FM ردیف ۱۰۳.۵ پخش می گردد.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *