برگزاری نخستین جشنواره «تجربه ایرانی» با همت گروه های هنری انقلابی

به گزارش سفیرفیلم، جمعی از گروه های هنری- رسانه ای انقلابی جشنواره ای هنری با عنوان «تجربه ایرانی» برگزار می کنند.

نخستین دوره این جشنواره با شعار «مروری بر یک قرن تجربه ذی قیمت ایران در تعامل با غرب»، به همت ۵ گروه فعال در عرصه‌ی فرهنگ و هنر شامل موسسات سفیرفیلم، آتلیه طراحی ۳در۴، خانه مستند انقلاب اسلامی، خانه طراحان انقلاب اسلامی و نصر تی وی و تحت حمایت گروه های مختلف هنری- رسانه ای برگزار می شود.

مقام معظم رهبری ۱۲ آبان ۱۳۹۲، در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت روز ملّى مبارزه با استکبار جهانى‌ بیان داشتند: «یک تجربه‌اى در اختیار ملّت ایران است که این تجربه ظرفیّت فکرى ملّت ما را بالا خواهد برد؛ از مذاکراتى که امروز در جریان است، ما ضررى نخواهیم کرد. البتّه بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمیکنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌اى را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌اى است و پشتوانه‌ى تجربى ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادى ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد.» لذا این جشنواره بر آن است تا با پرداخت هنری به یک قرن تجربه ذی قیمت ایران در تعامل با غرب، سهم خود را در تجربه پذیری بیشتر ایران و ایرانی در مسیر دشوار پیش رو ایفا کند.

جشنواره «تجربه ایرانی» در دو بخش رسمی و مردمی پذیرای آثار مختلف هنری- رسانه ای خواهد بود و تلاش دارد مردم را برای روایت تجربه های ایران در طول سالیان اخیر به مشارکت گیرد. این جشنواره بستری برای انتقال حساسیت های مردم پیرامون مسائل اساسی کشور است.

بنا بر این گزارش محورهای موضوعی این جشنواره به شرح زیر اعلام شد:

  • بازخوانی تجربه اعتماد ایران به غرب در مقاطع مختلف تاریخی
  • بازخوانی میزان تجربه‌پذیری نظام تصمیم‌گیری ایران از تجربه‌های خود
  • بازخوانی تاریخ بدعهدی‌های نظام غرب در تعاملات با ایران
  • بازخوانی تجربه ایران در مواجهه با تحریم‌های نظام غرب و اتکا به ظرفیت‌های درونی
  • بررسی تاریخ تعاملات ایران با آمریکا قبل و بعد از انقلاب اسلامی
  • بازخوانی تجربه‌های برخورد مقتدرانه ایران در چالش‌های میان ایران و نظام غرب
  • بازخوانی تجربه ایران در جنگ تحمیلی و رفتار نظام غرب در جنگ ایران و عراق
  • بازخوانی تجربه ایران در مذاکرات هسته‌ای طی ۱۲ سال اخیر
  • بازخوانی تجربه همکاری ایران با غرب در مسائل مشترک‌المنافع مانند مبارزه با طالبان، مبارزه با تروریسم در کشورهای منطقه و…

لذا کلیه هنرمندان و مخاطبان محترم می توانند با مطالعه شرایط عمومی این جشنواره در سایت tajrobeirani.ir در بخش دلخواه خود ثبت نام کرده و آثار ارزشمند خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

گفتنی است طبق اعلام دبیرخانه این جشنواره، آخرین مهلت ثبت نام آثار ۱۴ اسفند ماه ۹۳ و آخرین مهلت ارسال آثار ۲۱ اسفند ماه ۹۳ است.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *