استقبال دانشگاهیان سراسر کشور از مستند «چشم در برابر چشم»

به گزارش سفیرفیلم، اکران آخرین اثر سفیرفیلم به نام مستند «چشم در برابر چشم» در دانشگاه های سراسر کشور با استقبال بسیار گرم دانشجویان همراه شده است.

این اثر که به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری نیا و تهیه کنندگی محمدحسین رضوی در بهمن ۹۳ در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران رونمایی شده است، مستندی اجتماعی با موضوع پدیده شوم اسیدپاشی است که به بررسی ابعاد حقوق بشری حکم قصاص چشم در برابر چشم و رفتار دوگانه رسانه های غربی درباره آن در سال های اخیر می پردازد.

اکران دانشجویی «چشم در برابر چشم» بعد از رونمایی در دانشگاه تهران، در سراسر کشور آغاز شد و اخبار رسیده حاکی از استقبال بسیار خوب از این اثر بوده است.

تاکنون بیش از ۷۸ دانشگاه برای اکران درخواست داده اند که این مستند در ۲۰ دانشگاه اکران شده است که از بین آنها می توان به دانشگاههای اصفهان، اراک، لرستان، گیلان، یزد، مازندران، صنعتی همدان، علوم پزشکی تبریز، هرمزگان، دانشگاه آزاد تهران جنوب اشاره کرد.

یکی از دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان بعد از تماشای این مستند در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، ضمن اشاره به محتوای این مستند گفت: به طور کلی تولیدات سفیر فیلم روی موضوعاتی که دغدغه جامعه ماست و کمتر به آن پرداخته می‌شود، تأکید دارد و معمولاً بی طرفی و داشتن رفرنس‌های خبری قوی به انگیزه مخاطبین برای دنبال کردن مستندهای آن کمک می کند.

 وی در ادامه افزود: مستند چشم در برابر چشم از این جهت برای من جالب بود که کمتر این اتفاق افتاده بود که مستقیماً با خود عوامل دخیل و متهمان اسید پاشی مصاحبه شود و به خصوص برای ما هنری‌ها در دانشگاهی که بیشتر نمود و گویایی دارد.

این دانشجوی دانشگاه هنر اصفهان خاطرنشان کرد: اگر از این مستند و مشابه آن استقبال شود و افراد این گونه مستندهای تأثیرگذار را دنبال کنند، قضاوت صحیح‌تر و بهتری در مورد مسائل و اتفاقات مهم روز خواهند داشت و از دید ما دانشجویان هم رسالت رسانه همین است که کسی بتواند با زبان هنر که مستندسازی هم جزئی از هنر است روی جامعه تأثیر بگذارد.

گفتنی است اکران های دانشجویی این مستند همچنان ادامه دارد و علاقه مندان می توانند برای اکران این مستند در دانشگاه خود به آدرس http://safirfilm.ir/ekran مراجعه و ثبت نام کنند.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *