«یزدان پرست» روایت زندگی شهیدی که هیچگاه شناخته نشد

محمدجعفر مستشرق فعال حوزه مستند اظهار داشت: ۳۱ فروردین همزمان با شهادت شهید آوینی و شهید یزدان پرست فیلم مستند «یزدان پرست» در دانشگاه علم و صنعت رونمایی خواهد شد.

مستشرق خاطرنشان کرد: مستند «یزدان پرست» که به زندگی شهید محمدسعید یزدان پرست می پردازد با هدف معرفی این شهید بزرگوار معرفی شود، چرا که شهید یزدان پرست همراه با شهید آوینی به شهادت رسید، ولی تقریباً هیچ رسانه ای به زندگی و چگونگی شهادت این شهید نپرداخت.

این کارگردان اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم همکاری خانواده و دوستان این شهید علی رغم وعده هایی که داده شد ما نتوانستیم در ساخت این مستند به هدفی که مدنظر داشتیم بطور کامل دست یابیم. از طرفی برای ساخت یک مستند با این موضوع ما نیازمند فیلم ها و تصاویر آرشیوی بسیاری بودیم که به دلایل مختلف نتوانستیم به آن تصاویر دست پیدا کنیم.

وی در ادامه این بحث افزود: در مستند «یزدان پرست» از تصاویر آرشیوی کمی استفاده کرده ایم و متأسفانه این مستند خالی از فیلم های آرشیوی است. ما در این فیلم با چند تن از آشنایان و نزدیکان شهید یزدان پرست گفتگو کرده ایم.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: این مستند به سفارش دانشگاه علم و صنعت ساخته شده و سفارش دهندگان آن در تلاش بودند تا دلتنگی شان از نبود شخصیتی همچون شهید محمدسعید یزدان پرست در دانشگاه را بیان کنند. در این مستند ۲۷ دقیقه ای این دلتنگی ها منعکس شده است.

وی در پایان عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد و اظهار داشت: نوید پورحقیقی به عنوان تصویربردار، مجتبی طاهری پور به عنوان تدوینگر، امیرحسین خلیلی در مقام صدابردار و علی غلام زاده به عنوان مدیرتولید در ساخت این مستند با ما همکاری کردند. ضمن اینکه این فیلم به تهیه کنندگی موسسه سفیر فیلم ساخته شده است.

منبع: سینماپرس

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در facebook

آثار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *